NNTP + FTP + HTTP + MAIL ?
Fra : Matje

Dato : 05-03-02 00:26

Newbie:
NNTP + FTP + HTTP + MAIL ?
Er det alt mulig med kun et fast ip adres ? Og hvis nu jeg tage en maskine
som jeg dedikere til det, og koble direkte op til ADSL (fungerer som router
ikke også), (muligvis med switch til andere computere, med de står på den
anden side) vil det så være nok med TDC's ADSL-modem eller skal jeg bestille
TDC's Router også ?

Tak for hjælpen !
Matje

Fra : Dennis Sørensen

Dato : 08-03-02 13:29

> [...]
> anden side) vil det så være nok med TDC's ADSL-modem eller skal jeg bestille

Yep det er muligt....

Ved ikke hvordfor du vil køre NNTP ? Vil du have egen NEWS server?

I en router kan du mappe forskelige tjenester til forskellige IP
addressser på dit lokale net.

Routerne skal klart kunne dette! Ellers kan en PC/Mac/osv stå som router
og gøre dette.

/Dennis

Fra : Jannick Rosenlund

Dato : 18-03-02 15:12

"Matje" <no_shit_for_me@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke også), (muligvis med switch til andere computere, med de står på den
> anden side) vil det så være nok med TDC's ADSL-modem eller skal jeg

Svaret er Ja, det kan lade sig gøre...

Jeg har selv et atm-modem fra tdc. På maskinen som er tilsluttet nettet,
kører jeg win2000, hvilket gør det let at dele forbindelsen, f.eks. vha en
hub eller switch. Maskinen fungere også som mail, web, ftp, fil og
printerserver.

MVH