WYSIWYG editor
Fra : Niels Prins

Dato : 04-03-02 20:51

At sætte en WYSIWYG tekst editor op i PHP eller ASP til indtastning af
tekst i browseren er rimeligt enkelt på Windows platformen. Der
eksisterer en del OpenSource og det er blot et spørgsmål om at
programere forbindelsen mellem editor og database.

Det jeg mangler er en der virker på Mac. Så vidt jeg kan finde ud af
bruges der på Windows noget ActiveX der ikke eksisterer på Mac, men er
det muligt at programerer sig ud af det i JavaScript og er der nogle
gode links til steder på nettet med flerer oplysninger. Jeg har også
syslet med tanken om at lave en løsning i Flash eller Schockwave
- nogle erfaringer..???

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 04-03-02 21:09

Niels Prins skrev:

> [...]
> gode links til steder på nettet med flerer oplysninger. Jeg har også
> syslet med tanken om at lave en løsning i Flash eller Schockwave

Jeg er ikke helt sikker på, hvad det er, du vil. Jeg forstår det sådan,
at du gerne vil have egentlige editorfunktioner i et browservindue. Er
det rigtigt forstået? I så fald er du i den forkerte gruppe - den
rigtige er dk.edb.internet.webdesign.clientside. Men jeg kan i hvert
fald sige, at det ikke er muligt at lave en ordentlig editor med
standard-Java-/ECMAScript. Alene det, at der ikke findes nogen
ordentlig måde at finde ud, hvor brugeren har placeret sin markør, er
et ret stort problem, for at sige det mildt. Man kan så bruge
Microsofts egne JavaScript-koder, men den slags går mig lidt imod, må
jeg indrømme. Alternativet er at bruge Java, og det er nok den løsning,
jeg ville vælge.

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Niels Prins

Dato : 04-03-02 21:49

In article <a60k91$rp7$1@sunsite.dk>, Jonas Koch Bentzen
<ingen.emailadresse@eksempel.dk> wrote:

> [...]
> Microsofts egne JavaScript-koder, men den slags går mig lidt imod, må
> jeg indrømme. Alternativet er at bruge Java, og det er nok den løsning,

Det jeg mener er en mulighed for at kunne lade brugeren taste
oplysninger ind og formaterer teksten (fed, kursiv osv) uden at tvinge
ham til at bruge html. Du har selfølgelig ret i at det er en clientside
funktion og derfor også hører hjemme i
dk.edb.internet.webdesign.clientside, men jeg er sikker på at alle der
arbejder med ASP også har brug for oplysninger indtastet af brugeren så
jeg syntes det var en oplagt gruppe at spørge.

Niels

Fra : Rico Laursen

Dato : 04-03-02 22:11

Hey!

Du kan evt. prøve at kigge på PD editor fra Public Domain.
På Udzone.com kan du læse hvordan du bruger den.
Så vidt jeg ved, skulle den også virke på mac.

--
Venlig hilsen/Best Regards
Enrico Laursen

Fra : Niels Prins

Dato : 04-03-02 23:03

In article <3c83e461$0$10864$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Rico
Laursen <rico@cozy.dk> wrote:

> Du kan evt. prøve at kigge på PD editor fra Public Domain.
> På Udzone.com kan du læse hvordan du bruger den.
> Så vidt jeg ved, skulle den også virke på mac.

Jeg har lige kort kigget på den og det ser umiddelbart ud til at den
kun virker på Windows, desværre.

niels

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 04-03-02 22:28

After I finished the 3 Pan Galactic Gargle Blasters, Niels Prins
<niels@nprins.dk> just offered me, he muttered some weird stuff, and I
had to correct this gibberish:

> [...]
>gode links til steder på nettet med flerer oplysninger. Jeg har også
>syslet med tanken om at lave en løsning i Flash eller Schockwave

Tjaeh, vi har valgt at kode en Java WYSIWYG editor fra bunden, til
vores system, som derved også virker i andre browsere end IE. (Og på
andre platforme).
--
Nano Martin Mouritzen Phone +45 24899896
Vestergade 43 Programmer Advanced Simplicty

Fra : Niels Prins

Dato : 04-03-02 22:51

In article <a60ouo$2qq7$1@news.cybercity.dk>, Martin Mouritzen
<martin@fez.dk> wrote:

> Tjaeh, vi har valgt at kode en Java WYSIWYG editor fra bunden, til
> vores system, som derved også virker i andre browsere end IE. (Og på
> andre platforme).

Og så det næste spørgsmål -
Er det muligt at få/købe denne editor?

Niels