Angående logo.exe fra Asus.
Fra : Madsen

Dato : 04-03-02 20:58

Hej,

Jeg er ramlet ind i den fil på Asus' hjemmeside (subject) og har
lavet et logo jeg godt kunne tænke mig at få brændt ind i min BIOS,
men opdager så at Logo.exe åbenbart kun er beregnet til Asus P4B
bundkort hvis man skal tro på Readme-filen der følger med.
Jeg har selv et Asus CUV4X-D og med den sidste BIOS-opdatering kan
jeg bestemme i BIOS at startlogoet skal komme op i fuld skærm, men
jeg kan altså ikke bruge Logo.exe? Det undrer mig lidt. Er der så
et alternativ?

Madsen.

Fra : Leony

Dato : 05-03-02 12:40

> jeg kan altså ikke bruge Logo.exe? Det undrer mig lidt. Er der så
> et alternativ?

Der findes masser af guider, her er en:
http://www.virtual-hideout.net/guides/bios_logo_mods/index.shtml
2. del:
http://www.virtual-hideout.net/guides/bios_logo_mods_part2/index.shtml

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Madsen

Dato : 05-03-02 17:04

Leony skrev:

> Der findes masser af guider, her er en:
> [...]

Nå ja, jeg kunne jo egentlig blot have brugt Google, men det jeg
undrer mig over er at logo.exe fra Asus arbejder med bitmap-
billeder på 640 x 480 pixels. Ovenstående links er vel kun til det
lille logo i højre side af skærmen når man starter. Altså det som
normalt blot hedder Energy Star, eller hvad der nu end står.

Madsen.

Fra : Leony

Dato : 06-03-02 12:24

> [...]
> lille logo i højre side af skærmen når man starter. Altså det som
> normalt blot hedder Energy Star, eller hvad der nu end står.

Det vil jeg tro.
Jeg har læst en guide hvor de direkte frarådede at lave full-screen bios
logoer da det tit og ofte gav problemer.
Jeg fandt denne ultrakorte guide til et full-screen bios logo mod:
http://www.thetechguide.com/howto/bioslogo.html
Måske der står mere på siden.

Fra : Madsen

Dato : 06-03-02 16:58

Leony skrev:

> Jeg har læst en guide hvor de direkte frarådede at lave
> full-screen bios logoer da det tit og ofte gav problemer.

Hmm, så gider jeg ikke at rode med det.

> Jeg fandt denne ultrakorte guide til et full-screen bios logo
> mod: http://www.thetechguide.com/howto/bioslogo.html
> Måske der står mere på siden.

Ok. Jeg tjekker det lige ud og tak for linket.

Madsen.