Hvor købes The Master Genealogist i DK?
Fra : Peter Andersen

Dato : 04-03-02 19:15

Kan nogen henvise til et sted hvor subj kan købes?

vh. Peter Andersen.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 04-03-02 20:20

On Mon, 4 Mar 2002 19:14:52 +0100, Peter Andersen wrote:

>Kan nogen henvise til et sted hvor subj kan købes?

Jeg har aldrig hørt om, at det kan købes i Danmark. Der er vist
importører i Norge og England, men jeg har altid handlet direkte med
Whollygenes (www.whollygenes.com).

Vær opmærksom på, at version 5.0 er lige på trapperne (et par uger
vel?). Du får sikkert opgraderingen gratis, men da det er en helt ny
version med nye trykte manualer, løber der en del portoudgifter på, så
det kan nok godt svare sig at klappe hesten sålænge.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Peter Andersen

Dato : 05-03-02 13:15

"Kurt Hansen" <kurt@towle.dk> wrote in message

> [...]
> version med nye trykte manualer, løber der en del portoudgifter på, så
> det kan nok godt svare sig at klappe hesten sålænge.

tak for det.
Men da du har prøvet det før, hvad koster så porto, told(hvis der er sådan
noget på) og alt det gøjl?

Fra : Kurt Hansen

Dato : 05-03-02 20:11

On Tue, 5 Mar 2002 13:15:17 +0100, Peter Andersen wrote:

>"Kurt Hansen" <kurt@towle.dk> wrote in message

>tak for det.
>Men da du har prøvet det før, hvad koster så porto, told(hvis der er sådan
>noget på) og alt det gøjl?

Uuuha, det kan jeg faktisk ikke huske, da det efterhånden er meget
længe siden der er kommet en opgradering som man har skullet betale
for. Jeg har ledt og ledt i mine ringbind, men kan ikke finde en
faktura.

Jeg ville så lige slå op på www.whollygenes.com for at finde en
præcise e-mail adresse til dig, hvor du kan få svar på dit spørgsmål
og så faldt jeg lige over en forhandleroversigt, hvor du bl.a. kan se
hvor i Norge og England du kan købe programmet. Da England er EU, er
det måske en realistisk mulighed, men det bør da undersøges hvad det
koster at få det fra Norge.
Se: http://www.whollygenes.com/faq3/fom-serve/cache/1.html

Ellers prøv support@whollygenes.com

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Peter Andersen

Dato : 05-03-02 20:12

> [...]
> hvor i Norge og England du kan købe programmet. Da England er EU, er
> det måske en realistisk mulighed, men det bør da undersøges hvad det

Tak, Kurt, for det fine svar... der er i hvertfald temmelig meget at spare
ved at købe inden for EU. Jeg vil straks i morgen kigge på den forhandler i
Norge.

Igen tak for hjælpen....

Fra : Kurt Hansen

Dato : 05-03-02 22:33

On Tue, 5 Mar 2002 20:12:25 +0100, Peter Andersen wrote:

>Tak, Kurt, for det fine svar... der er i hvertfald temmelig meget at spare
>ved at købe inden for EU. Jeg vil straks i morgen kigge på den forhandler i
>Norge.

Blot to kommentarer. Faktisk er jeg lidt i tvivl om, om vi ikke skulle
fortsætte gennem privat e-mail, men på den anden side kunne det måske
alligevel interessere een og anden. TMG er jo lige op over med en
spritny version og det vil helt sikkert forstærke positionen på
markedet, som markedets mest kraftfulde slægtsforskningsprogram.

Kommentar 1:
Norge er ikke medlem af EU - det er England til gengæld.

Kommentar 2:
Jeg testede lige linket til den norske forhandler der henvises til,
men www.viking-gens.com i Norge har åbenbart ikke længere en
hjemmeside, for linket er dødt. jeg har nu postet en forespørgsel i
den skandinaviske mailingliste for TMG-brugere og bedt nogle raske
nordmænd om at hoste op med noget der duer og jeg skal nok bringe
resultatet her.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Alf Sanden

Dato : 06-03-02 00:48

"Kurt Hansen" <kurt@towle.dk> skrev i melding
> [...]

<klippet>

> [...]
> den skandinaviske mailingliste for TMG-brugere og bedt nogle raske
> nordmænd om at hoste op med noget der duer og jeg skal nok bringe

Kjøp TMG fra England eller USA. den såkalte norske forhandleren har aldri
kommet i gang og vi har boikottet ham etter ufine utspill sist høst.
Jeg har brukt TMG i mange år og vil anbefale det som et meget fleksibelt
program.
Ny versjon (5) ventes når som helst.

--
Alf Sanden
alf.-san-den@c2i.net

Fra : Peter Andersen

Dato : 06-03-02 19:22

> [...]
> kommet i gang og vi har boikottet ham etter ufine utspill sist høst.
> Jeg har brukt TMG i mange år og vil anbefale det som et meget fleksibelt

Ja jeg opdagede også at den link til den forhandler ikke virkede, så jeg
køber fra England, det er også ok, straks når den version 5 udkommer. Har
nogen, nogen anelse om hvad pirsen på den version kommer til at ligge på?

Kurt Hansen: nej jeg syntes alligevel emnet er til interesse for alle i
gruppen, hvis man kigger i denne tråd har men en eller anden interesse i
programmet. Det er ok.

Fra : Ole P. Bielefeldt

Dato : 07-03-02 23:49

"Peter Andersen" <peterandersen@mespilus.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Kurt Hansen: nej jeg syntes alligevel emnet er til interesse for alle i
> gruppen, hvis man kigger i denne tråd har men en eller anden interesse i

Version 5.0 af TMG har nu været "varslet 2 gange.

Første gang for lidt over 1 år siden, og anden gang for ca. 1 måned siden.

Hvornår den kommer, ved vist kun producenten/programmøren/ejeren af
firmaet/teknisk support og hvilke titler han nu end har.
--
Ole P. Bielefeldt
Ry

Fra : Kurt Hansen

Dato : 08-03-02 17:09

On Thu, 7 Mar 2002 23:49:03 +0100, Ole P. Bielefeldt wrote:

>Version 5.0 af TMG har nu været "varslet 2 gange.
>
>Første gang for lidt over 1 år siden, og anden gang for ca. 1 måned siden.

Wholly Genes har ganske rigtig for ca. en måned siden annonceret, at
version 5.0 vil være klar til frigivelse om ca. en måned - nærmere vil
tilgå. Jeg vil så gå ud fra, at en udsendelse er på trapperne.

Den "vasling" for ca. et år siden du omtaler, gik i sin mor igen af
ganske særlige grunde: producenten af programmet UFT (Ultra Family
Tree) trak sig ud af markedet og indgik mig bekendt en aftale med
Wholly Genes om at de kunne overtage boet og dermed adgang til mange
tusinde nye kunder. Der blev derfor straks iværksat en opgradering af
TMG som skulle lette overgangen for UFT-brugerne, hvilket naturligvis
måtte afstedkomme en forsinkelse af den skemalagte version 5.0.

Bob Velke, Wholly Genes, slynger ikke om sig med optimistiske
releasedatoer. Hans standardsvar til spørgsmålet om, hvornår den næste
version udkommer er: "When it's ready"!

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Kurt Hansen

Dato : 06-03-02 20:10

On Tue, 05 Mar 2002 22:32:42 +0100, Kurt Hansen wrote:

> [...]
>den skandinaviske mailingliste for TMG-brugere og bedt nogle raske
>nordmænd om at hoste op med noget der duer og jeg skal nok bringe

Jeg har fået et svar fra Torleif Haugødegård og det gengives herunder.

venlig hilsen
Kurt Hansen
(som til og med er på Dansk!

mvh Torleif Haugødegård, Hamar.
haugoede@online.no

Hvis du ikke lenger ønsker å være med i lista, så send en e-post til
tmg-basen-unsubscribe@yahoogroups.com