PHP v4.1.2 precompiled, hvor er den?
Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 04-03-02 15:34

Man skal opgradere til PHP v4.1.2 pga. exploits. Fint nok, men der findes
ikke en precompiled Windows Binary distrib på
http://www.php.net/downloads.php - eller er det bare mig der er blevet
blind???

Deres patch er også et-eller-andet-unix-noget.

Har de helt droppet windows-supporten?

--
Mvh. Mogens
B.Sc. i datalogi, søger IT-job på Fyn eller naboamter.

Fra : Niels Andersen

Dato : 04-03-02 15:49

"Mogens Meier Christensen" <mmc@nospam.dk> wrote in message
> Man skal opgradere til PHP v4.1.2 pga. exploits. Fint nok, men der findes
> ikke en precompiled Windows Binary distrib på
> http://www.php.net/downloads.php
[...]
> Har de helt droppet windows-supporten?

Den binære distribution er bare en ekstra service til dig. Hvis du vil have
den nyeste PHP hurtigst muligt, så kan du kompilere den selv.

Flame-bait:
Sikkerheds-problemerne er i øvrigt ikke så store på Windows-maskiner. Dem
bruger man alligevel ikke til noget særligt, i hvert fald hvad servere
angår.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 05-03-02 19:39

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> wrote in message

> Den binære distribution er bare en ekstra service til dig. Hvis du vil
have
> den nyeste PHP hurtigst muligt, så kan du kompilere den selv.

OK, men der står jo ingen steder hvordan man gør det!? Ordet Windows er ikke
nævnt under Build Problems FAQ'en!

Skal man købe VC++ eller lign. - eller hvordan? Jeg går ud fra at det ikke
er via CygWin - den Unix-emulerende GCC?!

> Flame-bait:
> Sikkerheds-problemerne er i øvrigt ikke så store på Windows-maskiner. Dem
> bruger man alligevel ikke til noget særligt, i hvert fald hvad servere
> angår.

Æh, hvis du mener at Windows-servere ikke bruges til noget tager du fejl
(der er desværre mange ISP'ere der stadig kører Windows for at kunne få
ordentlig ASP-support), men det er vel kun ment som en
loonixpunk-provokation?

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 05-03-02 20:08

Ms Visual C++ iflg. http://www.zend.com/zend/week/week76.php

http://www.gartneriet.dk

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 05-03-02 21:00

"Mads Lie Jensen" <mads@gartneriet.dk> wrote in message

> Ms Visual C++ iflg. http://www.zend.com/zend/week/week76.php

"Hvor downloader man den?" ;)

Altså gratis og lovligt?

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 05-03-02 21:31

On Tue, 5 Mar 2002 21:00:15 +0100, "Mogens Meier Christensen"
<mmc@nospam.dk> wrote:

>"Hvor downloader man den?" ;)
>
>Altså gratis og lovligt?

Det gør man sikkert ikke...

Men iflg ovenstående link påtænkes det at få den til at kompilere under
cygwin.

Men kig på http://www.zend.com/zend/week/week77.php hvor der er et link
til en 4.1.2 til windows.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 06-03-02 01:06

> Men iflg ovenstående link påtænkes det at få den til at kompilere under
> cygwin.

OK, jeg vil ikke sige at jeg er imponeret over CygWin - det virker, men
performance og usability skriger at det er en unix-emulator...

Håber ikke at PHP til Windows kommer til at lide under det, for så får
ASP-nørderne da endnu et argument...

> Men kig på http://www.zend.com/zend/week/week77.php hvor der er et link
> til en 4.1.2 til windows.

Sørme - Tusind tak!!! :)

(Til andre interesserede: Den er allernederst).

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 06-03-02 04:50

"Mogens Meier Christensen" <mmc@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Sørme - Tusind tak!!! :)
>
> (Til andre interesserede: Den er allernederst).

Sørme ja, thanx!
Den havde jeg overset

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk/scf

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 06-03-02 14:06

"Søren C. Fischer" <soren@fischer-streton.dk> wrote in message

> Sørme ja, thanx!
> Den havde jeg overset

Hmm, jeg har også "overset" apache-modulet - det var ikke i det arkiv man
kunne downloade derfra!?

Dvs. jeg skal til at køre CGI igen...

Fra : Niels Andersen

Dato : 06-03-02 16:25

Mogens Meier Christensen wrote:
> OK, jeg vil ikke sige at jeg er imponeret over CygWin - det virker, men
> performance og usability skriger at det er en unix-emulator...

Jeg er meget glad for cygwin.
Ang performance har jeg ingen problemer. En bekendt sammenlignede en
"native "win32-grep og cygwin-grep på en større tekst. cygwin-versionen var
langt den hurtigste.

Ang. usability, så forstår jeg ikke lige hvad du mener. Man kan godt mærke,
at programmerne er designet til et unix-miljø, og man kan mærke de mange
mangler i Windows. Men pakken er nu aligevel en kæmpe hjælp i min hverdag,
når jeg er begrænset til Windows.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Niels Andersen

Dato : 06-03-02 16:22

> OK, men der står jo ingen steder hvordan man gør det!? Ordet Windows er
> ikke nævnt under Build Problems FAQ'en!

Min personlige mening, du er velkommen til at føle dig ramt, selv om det
ikke er meningen:
Hvis du laver noget seriøst på din server, så ved du (forhåbentlig) godt
hvordan man gør. Hvis du ikke laver noget seriøst, så kan du nok godt vente
til den pre-compilerede kommer.

> Æh, hvis du mener at Windows-servere ikke bruges til noget tager du fejl

Det mener jeg skam ikke. Men jeg har svært ved at tage udtrykket
"Windows-server" helt seriøst, hvis det ikke drejer sig om noget
Windows-specifikt.

> (der er desværre mange ISP'ere der stadig kører Windows for at kunne få
> ordentlig ASP-support),

Vil man køre ASP, så er Windows det eneste "rigtige" styresystem. Men så
ville du jo heller ikke have dette problem.

> men det er vel kun ment som en
> loonixpunk-provokation?

Well, jeg siger ikke at man altid skal vælge noget andet end Windows, eller
at Windows er noget skidt.
Jeg siger bare, at hvis du bruger Windows til en seriøs webserver, så beder
du om problemer. Og hvis du kører PHP på en Windows-server til seriøst
brug, så skulle du nok have fat i en konsulent, der kan hjælpe dig med at
lave et nyt system-design.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Henrik Hansen

Dato : 06-03-02 09:33

Mads Lie Jensen <mads@gartneriet.dk> wrote:

> Men iflg ovenstående link påtænkes det at få den til at kompilere under
> cygwin.

og det er nu lykkedes dem, kommer vidst noget performance
sammenligning senere.

--
Henrik Hansen