Flash MX på trapperne.. 15.03.2002
Fra : www.FlashFAQ.dk

Dato : 04-03-02 14:58

Fra : Bo Dudek

Dato : 04-03-02 15:20

>Så er Flash MX, eller Flash 6 om man vil, på trapperne;
>http://www.macromedia.com/software/flash/
lækkert :))) endelig er flash blevet mere dynamisk med brug af externe
jpg's osv :)) glæder mig sgi, selv 199$ er lidt af en sum for en
upgrade..

Regards
Bo Dudek
www.bodudek.dk
www.bodudek.dk/cd (only for dsl or faster conn.)

Fra : Brian Andersen

Dato : 05-03-02 19:58

Halleluja. Læg lige mærke til, at den også kan håndtere streaming video. Og
her snakker vil altså om en player, der kun fylder få hundrede kilobyte,
mens konkurrenterne fra Mediaplayer, RealPlayer og Quicktime fylder
adskillige Megabyte. Sejt. Det bliver et stensikkert hit, for nu er Flash en
værktøjsæske, der indeholder alt - billeder, animationer, fonte, video,
stærkt programmeringssprog, databasemuligheder og så videre. Flash vil
revolutionere www.

/Brian

Fra : Bo Dudek

Dato : 05-03-02 22:43

fandt anyway ud af, at for at man kan bruge dynamiske jpg's mm, så
skal brugeren have flash 6 player installeret.. og det tager desværre
et godt stykke tid, førend de fleste har det.. æv æv..

Kind regards

Fra : Brian Andersen

Dato : 05-03-02 23:50

> fandt anyway ud af, at for at man kan bruge dynamiske jpg's mm, så
> skal brugeren have flash 6 player installeret.. og det tager desværre
> et godt stykke tid, førend de fleste har det.. æv æv..

Ja, men tærsklen er meget lille for at få Flashplayer 6. Langt de fleste
webbrugere har en kombination af Windows+Explorer (måske over 90% ??).
Explorer tjekker automatisk, når brugeren går ind på en Flashside, om
computeren har en flashplayer, der kan afspille siden. Hvis ikke, så henter
Explorer ganske enkelt flashplayeren og spørger, om man vil installere den.
Trykker man ja, så er man i gang med Flashsiden. Skidenemt!!!

På et 56K modem vil der gå 1 minut, før man bliver spurgt om man vil
installere. På et hurtigt firma-netværk går der få sekunder.

Flash Player 5 har på under to år opnået en udbredelse på cirka 70 procent
på alle verdens computere. Ganske enkelt en følge af, at det er så nemt at
hente flashplayeren.

(Prøv fx til sammenligning at hente en realplayer og installere den. På et
56K modem vil processen nok cirka tage 1 time - download, installation og
besvarelse af 117 spørgsmål om email og andet skrammel, før man er i gang).

/Brian

Fra : Bo Dudek

Dato : 07-03-02 10:05

> [...]
>Explorer ganske enkelt flashplayeren og spørger, om man vil installere den.
>Trykker man ja, så er man i gang med Flashsiden. Skidenemt!!!
Jeps, det ER nemt.. for dig og mig, men jeg ved, at hvis fx min bror,
der bare er eet år ældre, får sådan en flash-install-popup smidt i
fjæset, så panikker han og tænker på virus-fare ved at installere ting
fra web osv osv.

Forcen ved Flash 5 var klart, at det var inkluderet i Win98SE og
opefter, og folket har - underligt nok - tillid til Microsoft og har
derfor intet imod at installere Flash 5 pluginnet som en del af
Windows.