ASUS CUV4X ??
Fra : Mulle

Dato : 04-03-02 14:11

Hej

jeg står og skal til at opgradere min computer..

nogen der ved hvor stor en processor "subj" kan køre med ??

jeg har hørt, at den skulle kunne understøtte de nye "tualatin" processorer
fra Intel..
er det korrekt ??

mvh
Henrik

Fra : orbital

Dato : 04-03-02 15:06

On Mon, 4 Mar 2002 14:10:47 +0100, "Mulle" <no@spam.com> wrote:

> [...]
>
>nogen der ved hvor stor en processor "subj" kan køre med ??
>
>jeg har hørt, at den skulle kunne understøtte de nye "tualatin" processorer

http://www.asus.com.tw/mb/socket370/cuv4x/specification.htm

Nej, det understøtter ikke tualatin. Det har ca. 2 år på bagen.
Så skal der moderne ting til.
Noget tusl2-c f.eks.
eller soltek sl65-kv2t til den halve pris (og bedre).

mvh

John

Fra : Jesper Sloth

Dato : 04-03-02 15:37

"orbital" <johnknuhtsen@mail.dk> skrev i en meddelelse

Hej

Jeg spøger lige, hvad er problemet, umidelbart skulle der da ikke være nogle
problemer med at putte en af de nye celeroner i, eller hva'

Mvh

Jesper

Fra : orbital

Dato : 04-03-02 15:53

On Mon, 4 Mar 2002 15:36:49 +0100, "Jesper Sloth"
<jesper.sloth@mail1.stofanet.snydt.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg spøger lige, hvad er problemet, umidelbart skulle der da ikke være nogle
>problemer med at putte en af de nye celeroner i, eller hva'

Jo, den går ikke !

Tualatin-celeron'er er fcpga2 og ikke pin-kompatible med fcpga. Så det
går slet ikke. Der skal også et specielt chipset til.

Desuden er forhandlerne lidt forvirrede på webshop omkring hvilke
celerons der er tualatin:

1000, 1200 og 1300 er tualatin (de kan kendes på 256 kbyte cache og at
de er lavet 0.13 micron teknologi)

Kun celeron 900, 950 og 1100 er de halvgamle celerons med 128 kbyte
cache og 0.18 micron teknologi.

Man kan mig bekendt ikke få celeron 1000 af den gamle type nogen
steder lige nu. Men det kommer måske, - og 900 er også udsolgt. Der
hamstres og den gamle type udgår måske snart.

mvh

John

Fra : Jesper Sloth

Dato : 05-03-02 08:05

> Tualatin-celeron'er er fcpga2 og ikke pin-kompatible med fcpga. Så det
> går slet ikke. Der skal også et specielt chipset til.

Hej

Okay, jeg var ikke klar over at der var kommet en ny socket og der skulle
nyt chipsæt til.

Mvh

Jesper