Stille Cd-rom eller dvd-rom drev???
Fra : Tobias Nordgaard

Dato : 04-03-02 12:49

Efter at have købt højtalere (altec lansing atp 3, tak for rådene i
tidligere tråd), så skal man jo have lagt musikken ind.

Nu er mit cd-rom drev så stået af.

Er der nogle der har erfaringer med støjsvage cd-rom drev (findes de??
) ?

Har prøvet at kigge lidt på edbpriser.dk men de drev der er anmeldt står
der gerne : larmer helt vildt.

Eller evt. støjfrie dvd-drev, prisforskellen er jo ikke så stor - eller
er den det hvis man skal have et ordentlig dvddrev. ?

Venlig hilsen Tobias.

Fra : H3nrik V!

Dato : 04-03-02 13:56

Med risiko for at være off-topic, vil jeg da foreslå dig programmet
CD-Bremse fra

www.cd-bremse.de

Det er på tysk, men giver mulighed for at nedsætte hastigheden på dit drev,
så det kan få lov at larme når du skal kopiere data, og køre stille og
roligt når du ser DVD... Det var i hvert fald et stort hit hos mig, da jeg
har lyddæmpet min PC på alle mulige andre måder oxo...!

/H3nrik!

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 04-03-02 14:08

"H3nrik V!" <dj.dreng@get2net.dk> wrote in message
> Med risiko for at være off-topic, vil jeg da foreslå dig programmet
> CD-Bremse fra
>
> www.cd-bremse.de

....og noget lignende findes på engelsk. Kik på http://www.cdspeed2000.com/
efter Nero DriveSpeed

- Lars

Fra : H3nrik V!

Dato : 04-03-02 18:40

"Lars Jørgensen" <lagojo@hotmail.DOT.com> wrote in message

....og noget lignende findes på engelsk. Kik på http://www.cdspeed2000.com/
> efter Nero DriveSpeed

Jeg hentede selv lige CD Bremse. Den er blevet engelsk nu også - men
hjemmesiden er stadig tysk...!

/H3nrik!

Fra : John Vedsegaard

Dato : 04-03-02 14:15

| Er der nogle der har erfaringer med støjsvage cd-rom drev (findes de??

Mit 32* Pioneer drev siger næsten ingenting, ligeledes med min Yamaha
brænder, den kan du kun vide er i gang når lampen lyser..
Men prøv hos din lokale forhandler at se på en computer, test drevet og vælg
herudfra.

John Vedsegaard

http://home19.inet.tele.dk/forlaget/

Fra : Wei & Jan Johansson

Dato : 14-03-02 08:25

Pas på med Nero SW da deres burner kan smadre læsehovedet på både brænder og
Cdrom drev ved at give for mange det for mange ampere.

Tidligere versioner havde ingen problemer men deres ny SW har haft en del
fejl.

Der var en der fik smadret læsehovedet på sin Plextor brænder af denne
grund.
AV det må have gjort ondt!

Støjsvage drev er svære at finde nu når hastigheden er nået derop hvor den
er, men fortvivl ikke. Prøv Lite-ON DVD drev. Prøv det dog hos en forhandler
og lad være med at købe det over nettet.