Min lyd er underlig
Fra : Anders Petersen

Dato : 04-03-02 12:19

Jeg har en flashfilm, hvor jeg gerne vil have en baggundslyd på. Det er
lavet som en loadMovie/event-lyd, da det ikke er så vigtigt at den starter
med det samme.

Når jeg hører lyden fra mit library er den fin, men efter eksport er den
helt mudret (båndsalat-ish).

Gør jeg noget forkert?

Og: I øjeblikketligger min lyd-film sig over min egentlige film, der altså
bliver helt hvid- hvordan bestemmer jeg, at den skal i bunden?

På forhånd tak.

/Anders

Fra : Michael Peo

Dato : 04-03-02 13:18

Måske kan komprimeringen have noget at gøre med hvordan lyden ender med at lyde. Check properties'ne
for lydfilen og dine Publish-settings.
Hvis din "lyd.swf" ikke indeholder noget andet end lyden (hvis der ikke ligger noget på scenen), og
du loader den ind i et f.eks. level1, så burde den være "gennemsigtig". Check at scenen i "lyd.swf"
er tom. Alternativt kan du loade "lyd.swf" ind i et target (et movieclip) som ligger skjult, endten
uden for scenen, eller bag/under noget andet grafik.

/peo
www.bandage.dk

Fra : Anders Petersen

Dato : 04-03-02 21:12

> Hvis din "lyd.swf" ikke indeholder noget andet end lyden (hvis der ikke
> ligger noget på scenen), og du loader den ind i et f.eks. level1, så
> burde den være "gennemsigtig". Check at scenen i "lyd.swf" er tom.

Du har ret mht. gennemsigtighed - jeg havde blot loadet den i samme level
- hvilket også forbedrede lyden mærkbart :)

Skal nu blot have mit grafikloop ud i et movieclip, så det ikke starter
mit musikloop forfra...hvordan laves to lag nememst om til mivieclip?

/Anders