Portmapping på zyxel Prestige 100 IH
Fra : Emil Fischer Peterse~

Dato : 26-01-01 21:43

Nu har jeg læst i diverse manualer om hvordan jeg får opsat port mapping.
Men jeg kan stadigvæk ikke finde ud af det.

Hvis der var en der lige ville forklare det ville jeg blive utroligt glad.

--
- Mvh Emil F. P.
- www.duks.dk

Fra : Frans Jensen

Dato : 26-01-01 22:18

On Fri, 26 Jan 2001 21:42:33 +0100, "Emil Fischer Petersen"
<emil@duks.dk> wrote:

>Nu har jeg læst i diverse manualer om hvordan jeg får opsat port mapping.
>Men jeg kan stadigvæk ikke finde ud af det.
>
>Hvis der var en der lige ville forklare det ville jeg blive utroligt glad.

menu 15 (NAT setup)

vælg punkt 2 Nat server setup

i næste menu vælges 1

så er man der hvor man skal ændre på en enkelt ting

Port # IP address
- - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Default 0.0.0.0

de fire nuller 0.0.0.0 skal ændres til IP addressen på den PC man
ønsker routeren skal route til, så bliver requests på
port
21
23
25
80
1723
sendt videre til PC'en

--
linuxsiden er opdateret
http://home10.inet.tele.dk/f_jensen/linux.htm

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 26-01-01 22:32

"Frans Jensen" <NOSPAM@jensen.subnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> de fire nuller 0.0.0.0 skal ændres til IP addressen på den PC man
> ønsker routeren skal route til, så bliver requests på

Det virker ikke her hos mig
Er der en simpel årsag ?
(ja, jeg har en webserver kørende)

--
Mvh. Søren C. Fischer

http://www.image.dk/~lmarr

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 26-01-01 22:45

"Søren C. Fischer" <soren@fischer.as> wrote in message
> "Frans Jensen" <NOSPAM@jensen.subnet.dk> skrev i en meddelelse
>
> Det virker ikke her hos mig
> Er der en simpel årsag ?
> (ja, jeg har en webserver kørende)

Har du prøvet at gemme ændringer og så boote den?
Min prestige var os lidt underlig til tider ;)

/Dennis

Fra : Emil Fischer Peterse~

Dato : 26-01-01 22:59

Jeg har selv prøvet det, men virkede ikke. Men efter jeg fik hjælp og gjorde
præcis det samme virkede det :)

Mvh Emil

--
- Mvh Emil F. P.
- www.duks.dk

Fra : Frans Jensen

Dato : 26-01-01 23:06

On Fri, 26 Jan 2001 21:32:01 GMT, "Søren C. Fischer"
<soren@fischer.as> wrote:

>"Frans Jensen" <NOSPAM@jensen.subnet.dk> skrev i en meddelelse
>
>Det virker ikke her hos mig
>Er der en simpel årsag ?
>(ja, jeg har en webserver kørende)

det virker da fint
har lige set noget tekst

LMarr
et billede af en rød Fiat
og noget mere tekst om
Nordkap

du kan bare ikke selv komme ind på siden ved hjælp af

http://62.242.94.229

hvis du selv vil se siden så prøv

http://localhost

eller local IP addressen på den PC hvor severen kører

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 26-01-01 23:19

> du kan bare ikke selv komme ind på siden ved hjælp af
>
> http://62.242.94.229
>
> hvis du selv vil se siden så prøv
>
> http://localhost
>
> eller local IP addressen på den PC hvor severen kører

Ahhh - great )

--
Mvh. Søren C. Fischer

http://www.image.dk/~lmarr

Fra : Thorkil Olesen

Dato : 26-01-01 23:16

Emil Fischer Petersen <emil@duks.dk> wrote:

> Nu har jeg læst i diverse manualer om hvordan jeg får opsat port mapping.
> Men jeg kan stadigvæk ikke finde ud af det.

Én manual burde være tilstrækkelig

Prøv at kig i manualen afsnit 6.5 "Multiple servers behind SUA".

> Hvis der var en der lige ville forklare det ville jeg blive utroligt glad.

Først og fremmest er det lidt svært at bruge, hvis du ikke har et fast
IP og ikke har mulighed for at blive ringet op udefra (f.eks. en
ProAccess eller lignende). Dernæst skal din "remote node" sættes op til
at modtage opkald udefra.

Så går du såmænd blot ind i menu 15 og angiver de sammenhørende port-nr.
og IP-nr.

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.