Drejebænk, Nielsen & Winther
Fra : Leif Kristensen

Dato : 04-03-02 11:35

Siden der ikke findes en dansk gruppe for hobbyværksted som f.eks. den
norske, spørger jeg her:
Er der nogen, der kender noget til drejebænke fra Nielsen & Winther?
Jo, Ellehammers, der står på Danmarks Tekniske Museum, men ellers?

Fra : Per Andersen

Dato : 10-03-02 10:15

Der findes et festskrift af Povl Drachmann der kan lånes på
http://www.bibliotek.dk
Drachmann, Povl
Aktieselskabet Nielsen & Winther : En dansk industriel Virksomheds Udvikling
1867-1917 : Et Festskrift
Jeg har selv en drejebænk af typen (AMn) som jeg godt kunne tænke mig at få
nogle tegninger af dens opbygning.

Per

Fra : Leif Kristensen

Dato : 12-03-02 11:07

Tak for oplysningen. Det er bestilt.
Jeg kender ikke din drejebænk, men der findes adskillige nyhedsgrupper
på groups.yahoo.com,
der måske kunne være relevante.
Ellers findes oplysninger om en mængde fabrikater på:
http://www.lathes.co.uk/index.html

Leif

Fra : Leif Kristensen

Dato : 13-03-02 11:28

Jeg har iøvrigt kontaktet ejeren af nævnte site, han kendte heller ikke
noget til
Nielsen & Winther, men var meget interesseret i at lægge billeder af mit
eksemplar
af dette mærke ud, så jeg prøver lige at få lavet nogle. (Billeder)
Måske det kunne give yderligere oplysninger.
..
..
..

Fra : Per Andersen

Dato : 13-03-02 19:51

Prøv denne side http://home24.inet.tele.dk/perande/ et billede af (AMn)

Fra : Leif Kristensen

Dato : 15-03-02 09:51

Den model har jeg ikke set før, men jeg ville godt bytte!
Min er af den gamle type uden gearkasse.