Postfix problemer
Fra : Ukendt

Dato : 04-03-02 09:54

Hej

Jeg har installeret postfix... og tilsyneladende kører postfix-dæmonen, men
den smider åbenbart ikke indkommende e-mail på harddisken...

Jeg har oprettet webmaster@domæne.dk i /etc/aliases:

webmaster@domæne.dk root

Og i /etc/postfix/virtual:

webmaster@domæne.dk root

Burde indkommende mails til webmaster@domæne.dk så ikke blive leveret til
root???

Eller er der noget jeg har misforstået ved postfix?

Er der ikke nogen, der har en guide, der er til at forstå, når det drejer
sig om at sætte en komplet POP3/SMTP-server op??? Jeg har ledt og ledt, uden
held :(

På forhånd tak
Thomas Petersen

Fra : Michael Lyngbøl

Dato : 04-03-02 14:07

On Mon, 4 Mar 2002 09:53:38 +0100, Thomas Petersen wrote:
> [...]
>
> Jeg har installeret postfix... og tilsyneladende kører postfix-dæmonen, men
> den smider åbenbart ikke indkommende e-mail på harddisken...

/etc/aliases er til alias ting, ikke virtual mail.

@domæne.dk ---
webmaster@domæne.dk brugernavn

> Burde indkommende mails til webmaster@domæne.dk så ikke blive leveret til
> root???

Postfix kan/vil ikke levere mail til root. Hvorfor vil du i det hele
taget have mail leveret til root?

--
Michael Lyngbøl -- Opinions are mine[TM];
CBR 600F

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 04-03-02 15:22

Michael Lyngbøl skrev:

> @domæne.dk ---

Sikker på, at der skal være et snabel-a dér? Mig bekendt er

domæne.dk anything

en besked til Postfix om, at den skal håndtere post for det domæne, mens

@domæne.dk bruger

er en besked til Postfix om, at den skal sende alt post til domænet til
den angivne bruger.

Det er den første linje (uden snabel-a'et), Martin skal bruge.

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-02 19:00

Hej

Dvs. i /etc/postfix/virtual:

domæne.dk anything
webmaster@domæne.dk thomas

Er det det eneste, der skal til for at få postfix til at modtage alle mails
til webmaster@domæne.dk og gemme dem i thomas's mailboks ???

Mvh.
Thomas Petersen

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 04-03-02 21:12

"Thomas Petersen" <Hemmelig!> skrev:

> [...]
>
> domæne.dk anything
> webmaster@domæne.dk thomas
>
> Er det det eneste, der skal til for at få postfix til at modtage alle

Nej - man skal også huske at køre

postmap /etc/postfix/virtual

samt følgende, hvis man vil have det hele til at virke med det samme:

postfix reload

Og sidst men ikke mindst skal man huske at læse
http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html, før man begiver sig ud på
Usenet : )

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Michael Lyngbøl

Dato : 05-03-02 19:42

On Mon, 04 Mar 2002 15:21:36 +0100, Jonas Koch Bentzen wrote:

> Sikker på, at der skal være et snabel-a dér? Mig bekendt er

Nej, typo.

> domæne.dk anything
>
> en besked til Postfix om, at den skal håndtere post for det domæne, mens

Korrekt.

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-02 15:31

"Michael Lyngbøl" <lyngbol@c.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> @domæne.dk ---
> webmaster@domæne.dk brugernavn

> Postfix kan/vil ikke levere mail til root. Hvorfor vil du i det hele

Det var blot for at teste, men jeg prøver en anden bruger så... tak for
hjælpen ::)))