"kompakt" pc'er ???
Fra : Kim Frederiksen

Dato : 04-03-02 09:40

Jeg kunne godt bruge lidt hjælp:

Jeg er lige flyttet, og har bl.a. i denne sammenhæng mistet min
hjemmepc. I samme forbindelse har jeg valgt at vente på at ONCABLE
kommer til byen (til sommer), men når det sker skal jeg "på igen"
hjemmefra (kræver 10/100 mbit ethernet-netkort).
Jeg har en IBM TP med det nødvendige netkort; MEN: Jeg er af forskellige
årsager ikke så vild med tanken om at bruge min arbejdspc til
privat-opkobling - det giver bl.a. en række begrænsninger i hvad jeg må
installere på maskinen.
Samtidig har jeg ikke så meget plads i min nye lejlighed at jeg ønsker
at flytte en alm. pc ind - og hvad gør jeg så i stedet ??? Jeg har
tidligere set en "sjov" kompakt type arbejdsstation som (så vidt jeg
husker) egentlig bare består af en harddisk, netkort, processor m.v.
(det allermest nødvendige) den var lille = fyldte ikke meget mere end en
stor bordtelefon - jeg kan bare ikke huske mærke/forhandler Fordelen
herved vil være, at jeg vil kunne koble denne løsning med et trådløst
tastetur, mus samt mit TV og herefter vil jeg kunne få en mere fleksibel
løsning til min stue, som ikke fylder meget, og som løser mine primære
behov.

Er der nogen som kan hjælpe mht. ovenstående: Erfaringer, producent,
forhandler eller lignende ?

På forhånd tak

/kim

Fra : orbital

Dato : 04-03-02 10:29

On Mon, 4 Mar 2002 08:40:11 +0000 (UTC), "Kim Frederiksen"
<kim.frede@frederiksen.dk> wrote:

> [...]
>behov.
>
>Er der nogen som kan hjælpe mht. ovenstående: Erfaringer, producent,

Du tænker nok på den der lille madkasse-computer. Jeg har søgt lidt på
edbpriser.dk under deres produkt-review, men ikke fundet den.

Prisen var dog ligesom en bærbar.

Min kommentar er vedr. det at bruge fjernsynet. Hvis du tror, at du
kan bruge fjernsynet som monitor, så tager du grundigt fejl. Et tv er
så dårligt som computerskærm, at man ikke kan skrive breve på det
eller e-mail. Man kan se film over tv-out på et fjernsyn og intet
mere.

Så jeg vil da anbefale at købe en bærbar til ca. 12000. Men du kan
bygge en stationær, der er hurtigere, m. en stor dum skærm for ca. det
halve.

mvh

John

Fra : Leony

Dato : 04-03-02 12:04

"Kim Frederiksen" <kim.frede@frederiksen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tastetur, mus samt mit TV og herefter vil jeg kunne få en mere fleksibel
> løsning til min stue, som ikke fylder meget, og som løser mine primære

Her er min holdning den samme som orbital's.
Det bliver du rigtigt træt af TV som monitor i længden. Den første uge er
det måske meget fedt, men opløsningen er så dårlig på et fjernsyn, at du
ikke en gang vil kunne holde ud at skrive en e-mail.

> Er der nogen som kan hjælpe mht. ovenstående: Erfaringer, producent,
> forhandler eller lignende ?

Byg noget selv.
Der er ingen der siger at det behøves at sidde i et kabinet. Du kan slå mobo
osv fast under dit skrivebord, på en træplade eller noget helt femte.
Måske noget i denne stil:
http://www.backside.dk/casemod.htm
Kombineret med fladskærm og trådløst tastatur/mus, Så er den da hjemme.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : AK

Dato : 04-03-02 12:47

Se nederst på dette link, under mini pc, meget mindre kan det da vist ikke
blive
http://www.robtech.dk/privat/privat.htm

Fra : H3nrik V!

Dato : 04-03-02 14:06

"AK" <abk@esenet.dk> wrote in message
> Se nederst på dette link, under mini pc, meget mindre kan det da vist
ikke
> blive
> http://www.robtech.dk/privat/privat.htm

Ja, men avs for en pris...!

Jeg skal et smut i Bilka idag, så kan jeg se, om Shuttle SV24 maskinen
stadig forhandles...!
Indtil da kan du se den her:
http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1572&p=1

/H3nrik!

Fra : John Vedsegaard

Dato : 04-03-02 14:19

Fedt link.

John

Fra : Klaus

Dato : 04-03-02 15:58

cut
> [...]
> Samtidig har jeg ikke så meget plads i min nye lejlighed at jeg ønsker
> at flytte en alm. pc ind - og hvad gør jeg så i stedet ???

Køb 2 HD-skuffer til et par hundrede kroner pr. stk.
Lad din arbejds-PC og privat-PC have hver sin skuffe. Skift så skuffen efter
hvad du skal lave. Vupti. 2 maskiner i een - mindre kan du ikke få det til
at fylde.
Klaus

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 05-03-02 11:10

1000 tak for hjælpen...det er jo helt overvældende

Jeg har hørt den med mit tv som monitor flere steder, og jeg bukker mig
i støvet for erfaringen. Selvom de små modeller ser lækre ud, spiller
prisen jo også en rolle - jeg prøver lige at undersøge den med at skifte
harddisk - det er vist bedste / billigste løsning.

Tik-tak

/kim