Virtuelt filsystem
Fra : Martin Hansen

Dato : 04-03-02 09:25

Jeg er ved at lave et program der skal kunne udlæse nogle værdier fra et
apperat tilsluttet den serielle port.
Jeg overvejer at lave dette som et virtuelt filsystem. Men jeg har ingen
erfaring med dette. Så jeg ville høre om der er nogen der har erfaring med
dette, og kan fortælle mig hvor meget ekstra arbejde det giver i forhold til
fks. at lade den skrive værdierne i en fil.
Det er menningen at programmet skal kunne scanne for hvor mange enheder der
er tilsluttet serielporten og på forlangende hente værdier fra disse, og
senere og skrive værdier tilbage i disse.

--
Martin Hansen

Fra : frank damgaard

Dato : 04-03-02 19:32

Martin Hansen <dkdd0mar@danfoss.comm> wrote:

> [...]
> er tilsluttet serielporten og på forlangende hente værdier fra disse, og
> senere og skrive værdier tilbage i disse.

Hvorfor ikke blot direkte skrive/læse fra serielporten
med passende kald af select(), read(), write(), ioctl(), og
termios: tcgetattr(), tcsetattr(), ...

Så kan du selv beslutte hvilke lag du vil have ovenpå,
og så er vi over i programmering, dvs. i relevante programmeringsnewsgroup
i stedet for unix.

--
no signature :)

Fra : Martin Hansen

Dato : 05-03-02 10:07

"frank damgaard" <frank_tmp1@post.cybercity.dk> wrote in message
> Hvorfor ikke blot direkte skrive/læse fra serielporten
Fordi så skal de programmer der skal snakke med mine apperater alle kende
hele protokollen.
Og da der er flere protokoller. Er det smatertere med forskellige moduler.

Fra : Peter Makholm

Dato : 05-03-02 10:25

"Martin Hansen" <dkdd0mar@danfoss.comm> writes:

> Fordi så skal de programmer der skal snakke med mine apperater alle kende
> hele protokollen.

Hvad så med at pakke selve protokollen, der skal tales over
serielporten, ind i et pænt sæt biblioteksrutioner, så kan du lave et
pænt API istedet for at presse istedet for at presse filsystemsemantik
ned over protokollen.

--
Emacs er det eneste moderne styresystem der ikke er multitrådet.

Fra : Martin Hansen

Dato : 05-03-02 13:38

"Peter Makholm" <peter@makholm.net> wrote in message
> [...]
> serielporten, ind i et pænt sæt biblioteksrutioner, så kan du lave et
> pænt API istedet for at presse istedet for at presse filsystemsemantik
Det er et enbeddet system, så jeg valgte kernemodulet fordi , det
umiddelbart virker som om det vil fylde mindre, og det er hurtigere end at
tilgå /dev/ttySx fra userspace.