TV-kort - Pinnacle PCTVpro
Fra : Vagn Sørensen

Dato : 04-03-02 08:21

Hej NG!

Jeg har fået brug for et TV-kort, fordi jeg gerne vil have noget video lagt
over på VCD. Jeg har derfor søgt på Internettet og har fundet et Pinnacle
PCTV Pro TV-kort. Er der nogen her, der har erfaring med dette kort - godt
eller dårligt.
Hvis du har dårlige erfaringer med kortet, kan du så anbefale et andet, der
er bedre? Kortet skal være i stereo og skal _helst_ kunne lave mpeg-filer og
ligge i nogenlunde samme prisklasse eller billigere.

MVH

Vagn

Fra : Lars Møllebjerg

Dato : 04-03-02 20:23

"Vagn Sørensen" <vas@city.dk> wrote in message
> [...]
og
> ligge i nogenlunde samme prisklasse eller billigere.

Vil du købe mit?

Kortet er sikkert meget godt, men driveren er lavet efter en ælgammel model
(der er altså ikke en WDM driver), så den virker stort set kun med de
standard programmer der følger med. Jeg har downloaded en tredieparts WDM
driver men der er lidt problemer med at få den til at autotune. Jeg tænkte
nok at jeg skulle have købt Hauppage, men der var udsolgt og jeg gad ikke gå
til en anden forretning - dumt af mig!

/Lars

Fra : Vagn Sørensen

Dato : 05-03-02 00:54

> [...]
> nok at jeg skulle have købt Hauppage, men der var udsolgt og jeg gad ikke

Hej Lars

Tak for tilbuddet, men resten af din tekst lyder næsten som en advarsel mod
at købe dette kort. Jeg siger tak for advarslen, og så må jeg nok hellere se
mig om efter et andet produkt. Jeg håber bare, at jeg kan finde et til en
fornuftig pris, når det skal være i stereo og kunne gemme som mpeg-filer.

Med venlig hilsen

Vagn

Fra : Jan Hansen

Dato : 05-03-02 08:03

Jeg kan desværre tildslutte mig Lars's opfattelese.

Det er et ganske udemærket kort, men bare ikke til dagens pc'er.

Piinnacle skider simpelt hen på brugernes opfordring til at lave drivere og
programmer der er up to date. Bare prøv at læse i deres eget forum "
http://www.pinnaclesys.de/ussupport/relai.asp?lang=2&product_id=618&type_id=
4&page=board " så vil du se hvor mange brugere verden over der raser over
dem. Men hvis du alligevel er interesseret så har jeg også et kort du kan
købe

Mvh Jan Hansen