Nybegynderproblem
Fra : Esben

Dato : 27-01-01 01:36

Hej

Jeg er temmelig ny indenfor asp, og skal bruge en database på et site. Jeg
har worldonline som webhotel, og de har sendt følgende eksempel på brugen af
database:

<citat>
Du har adgang til en SQL Server 7 database ved navn "xxx". Når du
skal oprette forbindelse til den fra en ASP-side, skal dit DSN blot
være "ASP". Det er ikke nødvendigt at bruge brugernavn og password i
DSN'et. Din database kan som udgangspunkt fylde op til 50 MB.

Her er et lille eksempel på brugen af databasen:

<%
Connstring = "DSN=ASP"
Conn.Open(Connstring)
sqlstring = "SELECT * FROM testtabel"
set rst=Conn.execute(sqlstring)

Do Until rst.EOF
Response.Write rst.Fields("felt1") & " - " & _
rst.Fields("felt2") & "<BR>"
rst.MoveNext
Loop
%>
<slut citat>

Når jeg så skal uploade en database, (Access-database er ok, ikke?) går jeg
ud fra at den skal ligge i den mappe ved siden af "wwwroot" som hedder
"database". Skal *.mdb-filen hedde noget bestemt?

--

Esben

Fra : Jakob Andersen

Dato : 27-01-01 03:11

"Esben" <esben@huleboer.dk> skrev
> Du har adgang til en SQL Server 7 database
......og senere..
> Når jeg så skal uploade en database, (Access-database er ok, ikke?)

du skal ikke røre access med en ildtang når du har adgang til SQL server.

Sqlserver er en databaseserver hvor du kan gemme dine informationer

Du kan få mere info og et spaek igang med SQL server her:
<http://www.vb-world.net/databases/sqltutorial/>
--
Jakob Andersen
"Den eneste måde at lære HTML, er at prøve sig frem -

Fra : F.Larsen

Dato : 27-01-01 12:13

Hej Espen

SQL Server 7 er en database som du skal bruge i stedet for access.
WOL har oprettet en ODBC forbindelse til din database og du kan gennem odbc
forbindelsen oprette tabeller og gemme data.
Du kan dog stadig godt benytte Access - men hvorfor dog det ? SQL Server er et
meget bedre produkt - og kan håndere betydeligt flere brugere en access.

--
Flemming

Q2 3D Benchmarks: http://www.ClanWorld.dk/Q2Bench/
Støjdæmp din PC ..: http://hjem.get2net.dk/Quake2/LowNoise/

Fra : Esben

Dato : 28-01-01 19:44

F.Larsen <N0Spam@usa.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:o1yc6.16514$l57.641329@news000.worldonline.dk...
> [...]
er et
> meget bedre produkt - og kan håndere betydeligt flere brugere en access.

Tak for svaret - databaseløsningen jeg er i gang med er forholdsvist simpel
og stort set al asp'en er skrevet i forvejen. Derfor jeg vil gerne starte
med at bruge Access-løsningen, men jeg er som sagt i tvivl om et par
detaljer med hensyn til mdb-filens beliggenhed på serveren.

Hvilke programmer skal man iøvrigt have for at kunne bruge en SQLserver? Jeg
kunne læse på linket fra Jakob Andersen at man skal bruge Enterprise
Manager, er dette et krav for at kunne bruge SQLserveren hos World Online?

--

Esben

Fra : pcl

Dato : 28-01-01 10:46

Prøv dette her:

<%
DBConnLogin = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" &
Server.MapPath("stien til din database")

Set connect = server.createobject("ADODB.connection")
Connect.Open(DBConnLogin)

Query = "SELECT felter adskilt med komma FROM Tabelnavn"
Set RS = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
RS.open Query, Connect
%>