Soundblaster Live bagudgang.
Fra : Søren Friis

Dato : 03-03-02 23:40

Hej

Jeg har et SoundBlaster Live! 1024 player.... Dertil har jeg en forstærker
på frontudgangen og et sæt SoundWorks Digital på bagudgangen (analogt).
Det hele virker også fint, hvis jeg i "creative surround mixer" vælger 4
speakers, og så spiller fx en MP3-fil. Men idag da jeg skulle se en DVD film
på maskineriet, kunne jeg ikke få lyd af både front- og bag-udgangen.

Mit MPEG kort sidder på "aux" indgangen inden i computeren... Kan det
virkelig passe at man ikke kan få sendt det signal der kommer på indgangene
hen til begge udgange?

Bagefter prøvede jeg at tilslutte Subwooferen til MPEG kortet, i kraft af at
den er digital, men så var begrænsningen i softwaren, for jeg kunne enten
vælge digital udgang fra MPEG kortet eller analog.... ikke begge dele...
øv!!

Er der virkelig ingen måde jeg kan bruge begge sæt højttalere når jeg ser
DVD? Det er ligemeget om det er surround, bare de spiller allesammen!

/SF

Fra : Madsen

Dato : 04-03-02 01:22

Søren Friis skrev:

> Er der virkelig ingen måde jeg kan bruge begge sæt højttalere
> når jeg ser DVD? Det er ligemeget om det er surround, bare de
> spiller allesammen!

Er du sikker på at DVD-afspilleren står til at sende ud i 4
højttalere? I f.eks. PowerDVD kan du vælge 2 eller 4, Surround osv.

Madsen.

Fra : Søren Friis

Dato : 04-03-02 12:59

> Er du sikker på at DVD-afspilleren står til at sende ud i 4
> højttalere? I f.eks. PowerDVD kan du vælge 2 eller 4, Surround osv.

Hmm... det ved jeg ikke.... Jeg bruger DVD Station (det der følger med
Hollywood+).
Jeg har følgende muligheder:
Analog: Surround
Digital: AC-3/DTS