MS Windows
briani 27239
XP home
Fra : Steen Vinbæk

Dato : 03-03-02 23:28

Hej Gruppe
Jeg har fået et problem.
Efter jeg har opdateret min XP, er jeg begyndt at få " den blå side"
hvor der stå at XP er lukket ned for at undgå at noget bliver ødelagt, eller
også restarter den helt af sig selv eller den " Fryser fast"

Det sker ikke under den daglig brug, når jeg f.eks surfer, bruger XP
office, men når jeg prøver at rippe en dvd. Det er lykkedes for mig een
gang( før opdateringen men ikke siden.
Det at ripper til HD går fint, men når den skal lave VOB filerne om til AVI
går det galt.
Jeg har prøvet programmer som Ripitall og Easydivx, og installeret en ny
aspi driver.
Der kører ikke andre programmer når dette arbejde laves.
Er der nogen der kan hjælpe?

Med venlig hilsen
Steen Vinbæk

Fra : Erik B. H@nsen

Dato : 04-03-02 01:45

Hej.

Prøv at skrive hvad du har opdateret i XP f.eks. programmer, drivere.
Har f.eks. selv opdateret til Adaptecs nye version 4.70 aspi drivere og
efter dette fik jeg den blå skærm du beskriver når jeg startede WinOnCD 5.

Hilsen Erik.

Fra : Steen Vinbæk

Dato : 04-03-02 20:43

Hej Erik

Jeg har også opdateret med denne aspi driver- det kunne være jeg skulle
afinstallere den.
Prøvede du det hvis ja, hjalp det?

Steen Vinbæk

Fra : Steen Vinbæk

Dato : 04-03-02 22:09

Hej Igen
Jeg har afstalleret ASPI driveren og får ikke den " blå " siden mere, men
computeren genstarter automatisk når jeg " ripper " en DVD.
Er der nogen der kender til denne fejl?
Steen Vinbæk

Fra : Erik B. H@nsen

Dato : 04-03-02 22:20

Hej Steen.

Jeg afinstallerede ASPI driverne og det virkede igen
Hvilket program bruger du til DVD rip?
Selv bruger jeg SmartRipper og den er ganske god.

Hilsen Erik.

Fra : Steen Vinbæk

Dato : 04-03-02 23:24

Hej

Jeg bruger også Smartripper, det er heller ikke her det går galt, det er når
jeg konverterer vob filerne til Avi at den genstarter.
Her har jeg bl. a. brugt Easydivx og Ripitall, men begge programmer
restarter.
Det skal siges at det er Disney DVD fil, og jeg ved at på Disney Video film
er der lagt koder ind, så kan det være her det går galt.?