Timeout
Fra : René Lønstrup \(AKA ~

Dato : 03-03-02 23:29

Hej igen

Som opfølgning til min "onresize"-tråd, har jeg nu forsøgt at lave en timer
til at tjekke om vinduet ændrer størrelse, men det virker ikke helt
ordentligt. Her er koden:

-------------------------------
<script>
var onResizeTimer;
prevWindowWidth = window.innerWidth;

function onResize() {

if (navigator.userAgent.toLowerCase().indexOf("opera") != -1) {

clearTimeout(onResizeTimer);

if ( !(prevWindowWidth == window.innerWidth) ){
prevWindowWidth = window.innerWidth;
alert('vinduet har ændret størrelse');
}
else if (prevWindowWidth == window.innerWidth) {
alert('vinduet har ikke ændret sig');
}
onResizeTimer = setTimeout("onResize()",5000);
}

}
</script>
-------------------------------

Ovenstående virker som det skal i Opera 5, men reagerer ikke i Opera 6.
Sletter jeg derimod linien:
clearTimeout(onResizeTimer);
Så fungerer det også i Opera 6, men efter lidt tid går programmet ned
Mærkværdigt nok sker det ikke i Opera 5, hvor det stadig virker som
planlagt...
Hva' fan' er der mon galt?? - Er det noget i mit script (jeg syntes ikke
liige jeg kan se noget forkert lige nu), eller er det Opera 6 der har en
bug (har installeret ver. 6.01, ved faktisk ikke hvordan 6.0 reagerer) - og
i så fald, er der en måde at komme udenom det på, eller er det bare
ærgeligt?

(det er det jeg hader ved programmering, - løser man først et problem
opstår et nyt bare i kølvandet )

--
René (AKA The Artist Currently Known As Rel7Star)
--- farende rundt i en 1985 Toyota MR2 1,6 16v ---