Bladdatabase, flere forfattere til én arti~
Fra : Rikke F. Ravn

Dato : 03-03-02 16:30

Hejsa

Jeg har en bladdatabase hvor jeg er løbet ind i et problem.
Ved nogle af artiklerne er der to forfattere eller flere, se fx på
http://www.dsam.dk/Blad.asp?BladID=148

Hvordan kan jeg få forfatterne til at stå på samme linie med et , imellem så
der kun bliver én post pr artikel?

mvh
Rikke F. Ravn

Fra : Erlend Klakegg Bergh~

Dato : 03-03-02 16:36

"Rikke F. Ravn" <rikke@REMOVEfjordbak.dk> skrev i melding
> [...]
> http://www.dsam.dk/Blad.asp?BladID=148
>
> Hvordan kan jeg få forfatterne til at stå på samme linie med et ,

Du kan hente frem fra databasen. Du lagrer informasjonen i variabler.
Når du går videre til neste post kontrollerer du om navn, sider og annet
er likt med den forrige. Hvis det er der så legger du til forfatteren
slik :

autohor = author & ", " & data("forfatter")

Dersom dataene på neste linje ikke ligner på de forrige så skriver du
det ut til skjermen slik du gjør i dag ... =)

--

Vennlig hilsen Erlend
erlendkb@online.no