Forskel på TB og XP ?
Fra : Kelloggs

Dato : 03-03-02 01:04

Hejsa

Jeg undrer mig over hvad forskellen på AMD's Thunderbird og Palomino XP
processere er

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1244577959

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1244577945

Det eneste jeg kan se er at TB'en har 37 mio. transistors mens XP'en har
37,5 mio., er det den eneste forskel ?

Fra : orbital

Dato : 03-03-02 12:25

On Sun, 3 Mar 2002 01:03:42 +0100, "Kelloggs" <hip1234@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>
>http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1244577945
>
>Det eneste jeg kan se er at TB'en har 37 mio. transistors mens XP'en har

Xp bruger 15 % mindre strøm ved samme clock-frekvens.

Desuden understøtter cpu'en prefetch og SSE-instruktioner. Med Duron
med morgan kerne gælder det samme, dog har den ikke fået
strømsparingen, som vist nok ligger i mindre sultne cache ram kredse.
Duron har jo også mindre cache.

mvh

John

Fra : Kelloggs

Dato : 03-03-02 14:30

"orbital" <johnknuhtsen@mail.dk> wrote in message
> [...]

> med morgan kerne gælder det samme, dog har den ikke fået
> strømsparingen, som vist nok ligger i mindre sultne cache ram kredse.

TB'en og XP'en har da den samme L1 og L2 cache.

Fra : Neanderthalz

Dato : 03-03-02 19:43

OT: 4u2 må være medet glad nu.

ses NE :)

Fra : Neanderthalz

Dato : 03-03-02 19:45

> OT: 4u2 må være medet glad nu.

Det staves nok meget !

Fra : Kelloggs

Dato : 03-03-02 21:27

"Neanderthalz" <Neanderthalz@hotmail.com> wrote in message

> Det staves nok meget !

Hva' ?

Fra : John Gehrcke

Dato : 04-03-02 08:37

Jeg mener at have læst at xp modellerne er hurtigere det vil sige at den der
hedder XP1600+ svare i hastighed til en TB1600 selv on XP modellen kun køre
1400mhz

Med venlig hilsen
John Blom Gehrcke
jgehrcke@post6.tele.dk

Fra : Kelloggs

Dato : 04-03-02 20:12

"John Gehrcke" <jgehrcke@post6.tele.dk> wrote in message
> [...]
der
> hedder XP1600+ svare i hastighed til en TB1600 selv on XP modellen kun

Det er bare sjovt at man ikke kan se nogen forskel i spec. på cpu'erne, men
det kan være forskellen er en hemmelighed og man bare må stole på AMD