postfix bounce besked
Fra : Stefan Bruhn

Dato : 02-03-02 23:09

Hej!

Jeg har lige sat min egen mailserver (pop3 og smtp) op.
Den virker ganske udemærket bortset fra hvis man skriver til en ikke
eksisterende bruger, så får man denne besked.

(bla bla bla)
For further assistance, please send mail to <postmaster>

I kan vel godt se problemet? Der skal jo gerne stå
<postmaster@domæne.dk>.
Jeg har siddet og kigget i diverse postfix man og cf filer, og kan
simpelthen ikke finde ud af hvor det skal ændres.

Hvis der er nogen der har svaret ville jeg være yderst taknemmelig :)

--
Mvh. Stefan
Website: http://www.3x7.dk/ | http://ghashul.dk/

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 03-03-02 05:50

Stefan Bruhn skrev:

> Jeg har siddet og kigget i diverse postfix man og cf filer,
> og kan simpelthen ikke finde ud af hvor det skal ændres.

Så vidt jeg kan se er brødteksten indeholdt i bounce(8), og kan ikke
ændres uden at man oversætter programmet påny (jeg har ikke prøvet at
ændre værdierne af $*_notice_recipient i konfigurationen).

Hvilken version af postfix drejer det sig om? Jeg har nemlig lige
installeret 1.1.4 og lagde mærke til at det samme sker hos mig, men
jeg er sikker på at postfix svarede med en adresse med @ før.

Måske er det en bug?

// Klaus

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 03-03-02 11:15

On Sun, 3 Mar 2002 05:49:52 +0100, Klaus Alexander Seistrup
<jakabov119@magnetic-ink.dk> wrote:

>Hvilken version af postfix drejer det sig om? Jeg har nemlig lige
>installeret 1.1.4 og lagde mærke til at det samme sker hos mig, men
>jeg er sikker på at postfix svarede med en adresse med @ før.

Det er 1.1.3.

Fra : Michael Lyngbøl

Dato : 03-03-02 17:06

On Sun, 3 Mar 2002 05:49:52 +0100, Klaus Alexander Seistrup wrote:

> [...]
>
> Hvilken version af postfix drejer det sig om? Jeg har nemlig lige
> installeret 1.1.4 og lagde mærke til at det samme sker hos mig, men

Nej, fra RELEASE_NOTES:

"
[snapshot-20000924] The postmaster address in the "sorry" text at
the top of bounced mail is now just postmaster, not postmaster@machine.
The idea is to refer users to their own postmaster.
"

--
Michael Lyngbøl -- Opinions are mine[TM];
CBR 600F

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 03-03-02 17:15

Michael Lyngbøl skrev:

> [...]
> the top of bounced mail is now just postmaster, not postmaster@machine.
> The idea is to refer users to their own postmaster.

Ja, dér kan man bare se (det er ellers en gammel sag)!

// Klaus

Fra : Christian Precht-Jen~

Dato : 03-03-02 17:52

Lige når vi har gang i postfix bounce beskeden.

Kan man ændre teksten?

--
Med Venlig Hilsen
Christian Precht-Jensen

Fra : Christian Andersen

Dato : 03-03-02 18:03

Christian Precht-Jensen wrote:

> Lige når vi har gang i postfix bounce beskeden.
>
> Kan man ændre teksten?

Ja. Ved at downloade sourcekoden, ændre teksten og rebuilde den
eksekverbare fil (eller hvad nu den rette betegnelse for den operation
er).

Jeg kan dog ikke hjælpe dig med det, men du kan godt.

--
"...in Spain!"

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 03-03-02 21:46

On Sun, 3 Mar 2002 17:52:22 +0100
"Christian Precht-Jensen" <christian@precht-jensen.dk> wrote:

> Lige når vi har gang i postfix bounce beskeden.
>
> Kan man ændre teksten?

Jada, download kildekoden, søg på postmaster i filerne indtil du finder
det rette sted (kig på konteksten og se om det ser rigtigt ud). Ret
postmaster til hvad du måtte ønske, gem filen, ./configure; make; make
install. Test om det virker, hvis ikke er det muligvis et forkert sted du
har rettet det.

--
mvh Andreas Kleist Svendsen

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 04-03-02 06:18

Andreas Kleist Svendsen skrev:

> Jada, download kildekoden, søg på postmaster i filerne indtil
> du finder det rette sted

Det er allerede kommet frem her i tråden at omtalte besked befinder
sig i bounce(8) - det indsnævrer da søgningen lidt.

// Klaus