administration af MS SQL base
Fra : Niels Prins

Dato : 02-03-02 23:17

Jeg er i gang med at udvikle nogle web sider der skal trække på en MS
SQL database. Pga prisen på en MS SQL database udvikler jeg på en MySql
base og skal senere konvertere til MS SQL.
Jeg får brug for at vedligeholde/ændre i databaserne senere og har brug
for et værktøj til dette. Evt. noget i stil med phpMyAdmin. Hvad
eksisterer der af muligheder?

Niels

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 03-03-02 11:58

Niels Prins wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp

> Jeg får brug for at vedligeholde/ændre i databaserne senere og har
> brug for et værktøj til dette. Evt. noget i stil med phpMyAdmin.
> Hvad eksisterer der af muligheder?

Du kan bruge access2000 eller visual interdev til at administrere din
SQL server. Begge redskaber er dog ret begrænsede og det allerbedste
ville være at bruge MS Enterprice Manager.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Niels Prins

Dato : 03-03-02 23:32

In article <a5ss2m$i9r$3@newsreader.mailgate.org>, Lars Hoffmann
<lars@hoffmann.ac> wrote:

> [...]
> SQL server. Begge redskaber er dog ret begrænsede og det allerbedste
> ville være at bruge MS Enterprice Manager.

Men så vidt jeg har forstået er MS Enterprice Manager en del af Server
pakken og derfor uden for min økonomi, eller er jeg galt orienteret...?

Niels

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 04-03-02 08:39

Niels Prins <niels@nprins.dk> wrote in news:030320022331599537%
niels@nprins.dk:

> Men så vidt jeg har forstået er MS Enterprice Manager en del af Server
> pakken og derfor uden for min økonomi, eller er jeg galt orienteret...?

Selvom man aldrig kan være helt sikker på, hvordan Microsofts
licensbetingelser på et givet tidspunkt er skruet sammen, så kræver din
adgang til serveren jo, at der er købt en licens til det. Det skulle undre
mig meget, om der i denne licens ikke er indeholdt en licens til klient-
versionen af MS SQL Svr. så man kan administrere serveren med den indkøbte
licens. Prøv evt at spørge din udbyder eller ring til MS og spørg. Deres
telefonnummer er 44890190 (tryk 3) ... jeg er ikke helt sikker på valget i
deres voice-response :)

.... og så hedder det i øvrigt Enterprise-mgr ... det har ikke noget med
priser at gøre :)

Alternativt kan du jo downloade en 120days trial af MS SQL Svr fra
microsoft.com

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Niels Prins

Dato : 04-03-02 17:01

In article <Xns91C757FCF11BBspamstocholmdk@130.226.1.34>, Jesper
Stocholm <spam200202@stocholm.dk> wrote:

> ... og så hedder det i øvrigt Enterprise-mgr ... det har ikke noget med
> priser at gøre :)

Efter min mening har det enormt meget med priser at gøre...

> Alternativt kan du jo downloade en 120days trial af MS SQL Svr fra
> microsoft.com
Klart, god ide - det kan løse det aktuelle problem.

Niels

Fra : M@ds

Dato : 07-03-02 22:09

"Niels Prins" <niels@nprins.dk> wrote in message
> Klart, god ide - det kan løse det aktuelle problem.

Spørgsmålet er om du måske har lov til at installere MS SQL Personal
Edition.
Enterprise Manager ligger også i den (Du behøver ikke installere selve SQL
PE serveren).
Jeg ved så meget at vi på firmaet ikke skal spørge MS om licenser til PE, da
vi har nogle 'rigtige' MS SQL servere stående. Men jeg kender ikke vores
licens aftalere nærmere, så måske er det noget specielt.

Hilsen
M@ds

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 08-03-02 09:12

Niels Prins <niels@nprins.dk> escribió en el mensaje de noticias
030320022331599537%niels@nprins.dk...

> Men så vidt jeg har forstået er MS Enterprice Manager en del af Server
> pakken og derfor uden for min økonomi, eller er jeg galt
orienteret...?

Du har fuldtstaendig ret, kig paa de andre muligheder jeg foreslog, de
er faktisk ganske udemaerkede.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann