Problem med at logge på gennem gdm (Debain~
Fra : Casper Angelo

Dato : 02-03-02 22:19

Hej alle.

Jeg har et problem som går mig på efterhånden ... Jeg kan ikke logge på
min linux boks gennem gdm. Efter jeg har skrevet password, hånger den ~30s
før den restarter gdm, og giver mig login skærmen.

I syslog har den efterladt følgende:

cat /var/log/syslog | grep gdm:

Mar 2 21:40:40 styx gdm[5723]: gdm_slave_xioerror_handler: Fatal X error -
Restarting :0

Hvis jeg dræber gdm og logger ind på command promten, kan jeg startx'e
uden problemmer, og alt virker tilsyneladende fint (tastatur, mus, skærm,
lyd etc etc).
Jeg har forsøgt at purge gdm, og installere den igen, uden held. Har også
forsøgt at erstatte gdm.conf med factory-gdm.conf - også uden held ...
Fejlen opstår for alle brugere, også nyoprettede brugere.

Mit problem er at jeg ikke ved hvor jeg skal begynde at lede, så hvis
nogen kan sparke mig i den rigtige retning ville jeg være glad

System:
   1.1GHz Athlon, 512Mb ram
   GeForce2 gts

   Debian   3.0 "Woody"
   Kernel   2.4.17
   XFree   4.1.0-14
   gdm   2.2.5.4-2
   sawfish-gnome 1.0.1.20020

Mange hilsner
   Casper Angelo

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 03-03-02 11:08

Casper Angelo wrote:
> Jeg har et problem som går mig på efterhånden ... Jeg kan ikke logge på
> min linux boks gennem gdm. Efter jeg har skrevet password, hånger den ~30s
> før den restarter gdm, og giver mig login skærmen.

Har du fri diskplads? Hvad giver

df

--
Lars Kongshøj

Fra : Casper Angelo

Dato : 03-03-02 11:45

On Sun, 03 Mar 2002 11:08:20 +0100, Lars Kongshøj wrote:

> Har du fri diskplads? Hvad giver
>
> df

Masser! Hvad har det af indflydelse på gdm ?

df -h

Filesystem Size Used Avail Use% Mounted on
/dev/hdb4 42G 1.1G 38G 3% /
/dev/hdb1 91M 8.6M 77M 10% /boot

Mvh
   Casper Angelo

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 03-03-02 12:09

Casper Angelo wrote:
> Masser! Hvad har det af indflydelse på gdm ?

Ikke direkte på gdm, men hvis X ikke kan oprette diverse midlertidige
filer, når den starter, så dør den lige så stille igen. Det ser ud som
du har beskrevet, og er en fejl, der kan opstå lige pludseligt uden at
man har pillet ved noget.

--
Lars Kongshøj