Lyd fra optisk udgang på SB Live
Fra : Mogens Christensen

Dato : 02-03-02 22:35

Jeg købte for et par måneder siden et SoundBlaster Live kort (i en
eller anden version), men det er i hvert fald en af de smarte med
analoge udgange til front- og baghøjttalere, en indgang, og et eller
andet jeg ikke ved hvad er. Men det der egentlig var årsagen til at
jeg købte dette stykke isenkram, var det sidste lille anonyme stik; en
optisk udgang. Er jo perfekt til MD, men ehh. Hvodden virker så'n
noget nymodens pjank?
Jeg vil ikke kalde mig selv specielt dum hvad angår den slags, men jeg
kan simpelthen ikke få noget ud af det stik. Min stationære MD optager
påstår hårdnakket at den ikke får noget signal, og jeg tvivler på at
det er den der er noget galt med. Tror heller ikke det er kablet. Det
passer perfekt i begge ender. Den ende der går i lydkortet har så'n et
slags hult minijack, og den anden ende er så'n en plastikdims som
passer i MD'en. Og kablet virker også fint.
Så spørgsmålet lyder: Skal der gøres noget bestemt for at få lyd ud af
et sådant stik? Nogle bestemte programmer der skal installeres?
Drivere? Indstillinger? Håber på at I kan hjælpe..

/Mogens Christensen

Fra : Mureren

Dato : 02-03-02 23:10

Tror heller ikke det er kablet. Det
> passer perfekt i begge ender. Den ende der går i lydkortet har så'n et
> slags hult minijack, og den anden ende er så'n en plastikdims som
> passer i MD'en. Og kablet virker også fint.

Det lyder lidt som om du har en SP/DIF udgang på dit lydkort, og ikke en
optisk udgang.
(SP/DIF = Sony - Philips Digital InterFace)

Selv har jeg et Terratec SixPack 5+1 lydkort med "rigtige" optiske
ind/udgange, og der var der ikke de store problemer med at få lyden over på
min stationære MD.
Men jeg kører altså også signalet gennem min forstærker først, måske du
skulle prøve det ?

Mureren

Fra : Mogens Christensen

Dato : 03-03-02 07:42

On Sat, 2 Mar 2002 23:10:04 +0100, "Mureren" <mureren@mail.tele.dk>
wrote:

>Det lyder lidt som om du har en SP/DIF udgang på dit lydkort, og ikke en
>optisk udgang.
>(SP/DIF = Sony - Philips Digital InterFace)

Hmm.. Kan da måske godt være?! :) Hvis det er tilfældet, hva' så? Et
andet kabel?

>Men jeg kører altså også signalet gennem min forstærker først, måske du
>skulle prøve det ?

Hmm.. Problemet er nemlig at jeg ikke har noget som helst andet end
min MD med optisk indgang, så jeg kan heller ikke rigtig få testet om
det _er_ min MD der er noget galt med.

/Mogens Christensen