Dualhead i Linux
Fra : Jonas Due Vesterhede~

Dato : 02-03-02 20:47

Hej

Jeg har de sidste par dage rodet med at få noget dualhead op at køre. Jeg har
et Matrox Millenium II, et S3 Trio64V+ og et i740 (AGP). Jeg prøvede først at
køre med Matrox'et og i740'et, men det viste sig at i740 ikke virkede ordenligt
så længe der var andre grafikkort i computeren, så lige nu prøver jeg at få
S3'et og Matroxet til at spille sammen. Jeg har fået begge kort til at virke
hver for sig, men når jeg prøver at starte det viser S3'et sort skærm (dog
tænder skærmen) og Matrox'et viser den typiske grå X-baggrund uden at min
window-manager bliver startet (jeg bruger WindowMaker 0.70.0). Jeg kan bevæge
cursoren, men X reagerer ikke på keyboardet, og jeg bliver derfor nødt til at
lave en hård genstart (jeg er glad for ReiserFS ;).

Jeg har kigget på forskellige HOW-TO's rundt omkring, men der er ikke rigtigt
nogen hjælp at hente til troubleshooting. Jeg har lagt min XF86Config op på
http://home.tiscali.dk/~duevest/XF86Config. Jeg kan godt få det til at virke i
Wintendo, så jeg går ikke ud fra at det er en hardwarefejl. Jeg kører XFree86
v4.2.0 fra Slackware-current.

Mvh. Jonas

--
"A conservative is a man who is too cowardly to fight and too fat to run."
-- Elbert Hubbard

Registered Linux user #198786 (http://counter.li.org)

Fra : Jacob Gaarde

Dato : 03-03-02 00:01

Jonas Due Vesterheden <jonas@Celeron.vesterheden.dk> wrote in

> [...]
> godt få det til at virke i Wintendo, så jeg går ikke ud fra at det er
> en hardwarefejl. Jeg kører XFree86 v4.2.0 fra Slackware-current.

jeg husker noget med

$ 'startx -- +xinemarama'

fra runlevel 3, indtil jeg fik rettet i Xservers filen, da jeg kørte
Xfree 4 på en RH 7.0 med Matrox MGA400 DH
Det er muligt jeg ikke husker helt rigtigt.
Jeg mener, der er lidt hjælp at hente i text-filerne, der følger med
Matrox's Beta-drivere til X med mga grafikkkort
<http://matrox.com/mga/support/drivers/files/lnx_200.cfm>
Disse text-filer skal dog læses et par gange inden man forstår deres
tankegang.

--
//Jacob Gaarde
//Dont reply to my (aparent) e-mail address. Instead Use

Fra : Jes Vestervang

Dato : 03-03-02 18:13

Jacob Gaarde skrev:

> jeg husker noget med
>
> $ 'startx -- +xinemarama'

Næsten, det hedder kun xinerama
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Niels Andersen

Dato : 03-03-02 10:09

"Jonas Due Vesterheden" <jonas@Celeron.vesterheden.dk> wrote in message
> Jeg kan bevæge
> cursoren, men X reagerer ikke på keyboardet, og jeg bliver derfor nødt til
at
> lave en hård genstart (jeg er glad for ReiserFS ;).

Hvad med CTRL-ALT-BACKSPACE? Det plejer at dræbe X, selv når alt andet
fejler.

--
Mvh.

Niels Andersen