Er Rambus og spil godt ?
Fra : Rune Nielsen

Dato : 02-03-02 20:17

Er det bedst med Rambus Ram, DDR Ram eller SD Ram til spil ????

Tak på forhånd.

Rune

Fra : -=Madsen=-

Dato : 02-03-02 23:38

Ja Rambus Ram også kaldet for RD Ram er klart det hurtigste, der efter
kommer DDR... SD ram er ved at udgå

Fra : Sadat

Dato : 02-03-02 23:45

"-=Madsen=-" <kem@SoftHome.net> skrev i en meddelelse

> Ja Rambus Ram også kaldet for RD Ram er klart det hurtigste, der efter
> kommer DDR... SD ram er ved at udgå

Hehe.... Latency er MEGET bedre på DDR-ram, så man kan sige at i hastighed
er de nok hurtigst, men RD er "kraftigst".

--
Sadat ~ No Ones Iller
Sadat@mail.dk

- The good turn bad, and the bad die young

Fra : Jakob M

Dato : 03-03-02 02:59

"-=Madsen=-" <kem@SoftHome.net> skrev i en meddelelse
> Ja Rambus Ram også kaldet for RD Ram er klart det hurtigste, der efter
> kommer DDR... SD ram er ved at udgå

Det er en skrøne, Rambus ram er kun marginalt hurtigere end DDR ram. Lige så
snart der kommer dual DDR bundkort er Rambus overflødigt. Selv Intel vender
Rambus ryggen.
http://www.xbitlabs.com/news/story.html?id=1014967138

Mvh
Jakob

Fra : Simon...

Dato : 03-03-02 15:10

> Lige så snart der kommer dual DDR bundkort er Rambus overflødigt.

dual DDR ? skal vi så til at skifte stave igen ? var ellers lige blevet
glad for mine crucial :/
-Simon

Fra : Gimmer

Dato : 03-03-02 16:13

RD ram er godt.... MED DDR-RAM er hurtigere HVIS det er PC2700 som også skal
køres i par af min to... de gøre 333MHZ * 2 dvs 666MHZ.
RD ram køre 440!
vh Gimmer

Fra : -=Madsen=-

Dato : 04-03-02 09:12

Nå troede der var lidt mere forskel på DDR & RD...

Så er der jo ingen grund til at gå ud at købe RD ram ...

Fra : Simon...

Dato : 04-03-02 18:04

> Så er der jo ingen grund til at gå ud at købe RD ram ...
kun hvis du vil OC på TH7-II bundkortet, ellers er PC21/2700
et bedre køb efter min mening.... der er vidst ca. 3% forskel på DDR og RD
performance mæssigt, men du kan jo ligeg kgige på tomshardware.com og finde
en artikel om det..
mvh.Simon