Processor temperatur
Fra : Martin K

Dato : 02-03-02 19:04

Hej Gruppe

Eftersom jeg ikke kan finde en dk.edb.hardware.processor, tror jeg dette er
det rigtige sted at spørge! Jeg har netop indkøbt en AMD Athlon XP 1700+,
med tilhørende mobo, gfx-kort... ja faktisk hele svineriet Men jeg ville
gerne vide, hvor varm en sådan fætter må/skal være. Lige mens jeg sidder og
skriver dette er den på 50,5 grader. Den er så ny så jeg ikke endnu har haft
tid til at fyre den af i et 3D-spil, men her stiger tempen vel nok!
Processoren sidder på et Asus A7A266-E bios release 1009 (den nyeste). Jeg
har hørt andetsteds at Asus tit har problemer med at måle temperaturer på
processorer og at de tit viser for meget.

Kort sagt: Er 50 grader meget?

--
Martin K

--
Martin K

Fra : Martin K

Dato : 02-03-02 19:07

Vil bare lige pointere, at jeg ikke er skizofren, men jeg havde glemt
autosignaturen...

--
Martin K

Fra : Óðin

Dato : 03-03-02 09:55

"Martin K" <kirschmeyer@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Vil bare lige pointere, at jeg ikke er skizofren, men jeg havde glemt
> autosignaturen...

Hehe, 50,5 grader er ikke meget for den. Det skulle overhovedet ikke kunne
give nogle problemer.

Mvh.

/Óðin

Fra : Martin K

Dato : 03-03-02 11:51

Takker.. jeg forsøger at fyre den af i et 3D-spil i løbet af dagen, og så
poster jeg lige temperaturen... Så kan du jo lige vurdere igen om den så er
for varm

På forhånd tak...

--
Martin K

Fra : Lars Stokholm

Dato : 03-03-02 13:13

On Sun, 3 Mar 2002 11:50:56 +0100, "Martin K"
<kirschmeyer@hotmail.com> wrote:

>Takker.. jeg forsøger at fyre den af i et 3D-spil i løbet af dagen, og så
>poster jeg lige temperaturen... Så kan du jo lige vurdere igen om den så er
>for varm

Jeg har samme cpu, den ligger på 48-49 grader normalt. I 3D-spil ryger
den 4 grader op.

--
Venlig hilsen
Lars Stokholm

Fra : Andrew

Dato : 02-03-02 20:19

> Kort sagt: Er 50 grader meget?

Kort svar: nej

50 er fint nok. Den burde være på ca. 40-45 grader, men det afhænger af en
masse ting og er meget individuelt fra maskine til maskine.

Stiger den over 60 under 3D-spil, ville jeg være lidt mere nervøs. Hold
hellere et vågent øje med temperaturen. Hvis du har været meget uheldigt,
sidder CPU-køleren (som også har en stor rolle når vi snakker cpu-temp) ikke
med ordentlig kontakt til kernen. Dette gør at cpu'en bliver varm.
Jeg ville dog ikke være så nervøs igen. 50 grader er meget normalt. Jeg selv
har 41-42 grader, til gengæld døjer jeg med en halvlarmende Volcano 7 køler.

Mvh Anders