Hiao all you fancy graphics lovers
Fra : P.C.

Dato : 02-03-02 18:15

Hi.
Jeg har opdateret min site, så det er lidt nemmere at nå de enkelte stykker
grafik, dem i kender og et par nye.
Check ;
http://w1.1396.telia.com/~u139600113/a

Hvis du er intereseret i nye Visioner.
P.C.
Have a nice day.

Fra : Mookie

Dato : 04-03-02 09:34

Hvad er det egenlig lige du vil med det low-end grafik ??

-Mookie-

Fra : P.C.

Dato : 04-03-02 13:39

Hi.

"Mookie" <mookie1000@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvad er det egenlig lige du vil med det low-end grafik ??
>
> -Mookie-

Jamen jeg ved godt, at kvaliteten kan være bedre, men du må huske på, at
formålet ikke kun er at vise grafik. Samtlige objekter der er vist, er faktisk
meget komplicerede 3D emner og problemet opstår, idet man godt kan generere et
3D-Honeycomb i AutoCAD, men når man så skal exportere vektor tunge objekter til
f.eks. 3Ds, så kan selv med en rimelig maskine, ricikere at alle sections ikke
kommer med. ------- Der er altså ikke tale om saftig 2D grafik, men at der er
alvorlige begrænsninger ,når der skal exporteres for rendering .
Det stykke grafik du mener er nok dette ;
http://d1o111.dk.telia.net/~u139600113/3g.jpg
Fordi dette objekt, blev faktisk så stort, at jeg måtte forblive i AutoCAD og
trykke Alt+printscreen, efter at have "rended" med standard renderen i AutoCAD,
og derved mister man jo muligheden, for at vise figurene som de nok burde, altså
tilført materiale ,lys og skygger, men du må som sagt huske på, at alt du ser på
den site, er først og fremmest grafik af ting der kan bygges ; det er ikke
fantasiverdener eller flotte flares det handler om, men en ny byggemetode som
faktisk , --- selvom du måske ikke vil tro det, ------- høster annerkendelse
mange steder i verden, og mange _forskellige_ steder i verden ;))
Så --- jovist kunne jeg vise "flottere" grafik, men jeg vil hellere vise en
byggemetode, der ligesom en "ny Legoklods" tilbyder noget , som en masse folk
synes er meget spændende ;
Jeg har forøvrigt fået en ny link henvisning som betegner sitet sådan ;

"The site linked below deals with a new building method that uses "the new Lego
block" or a thick 3D honeycomb structure that wraps around and within a
structure, forming the framework for walls and floors. It's not just a new
geodesic structure or zero thickness shell idea like the old geodesic dome,
however."

Hvilket viser, at der trods alt er nogle, der forstår mulighederne, i en metode
der fylder tomrummet mellem 3D fræsning og rapid prototyping. Men det er
rigtigt nok, i Dk. skal man ikke være for dygtig ;))
Altså bare du forstår, at det der er på sitet, ikke handler om flotte fantasi
verdener, men om en ny byggemetode, hvor det kan være temmeligt besværligt, at
exportere data, fra en 3D applikasion til en anden. Tilgengæld tilbyder
metoden, at du ligesom kan omslutte et objekt med en tyk Honeycomb struktur, og
vel at mærke en struktur hvor enkelt delene bliver "flettet" sammen, af emner
man meget simpelt kan skære via vand eller Laser skærere.
Metoden er godt nok ikke helt perfekt endnu, men det bliver den.
Have a nice day.
P.C.
http://w1.1396.telia.com/~u139600113/a