Prob med 2 PCer
Fra : Thog

Dato : 03-03-02 00:11

Hi NG.

Jeg har lige købt en Switch så jeg kunne få begge min PCer til at køre på
Internettet.
Jeg har sat alt til og nu køre de begge på nettet no prob. der.
Men jeg kan ikke se PC1 fra PC2 og omvendt.
Jeg kan derfor ikke overføre filer fra PC1 til PC2.

Mine Netindstillinger på PC1 er:
IP-adresse: 10.0.0.2
Undermaske: 255.255.255.0
Standartgateway: 10.0.0.1

Fortrukken DNS-server: 212.242.40.3
Alternativ DNS-server: 212.242.40.51

Hvordan skal jeg sætte PC2 op så de begge kan se hinanden?

Fra : Thog

Dato : 03-03-02 00:12

"Thog" <thog@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Fortrukken DNS-server: 212.242.40.3
> Alternativ DNS-server: 212.242.40.51
>
> Hvordan skal jeg sætte PC2 op så de begge kan se hinanden?

Det skal lige siges at PC1 har Win2k PC2 har WinMe

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 02-03-02 17:59

> [...]
>
> Fortrukken DNS-server: 212.242.40.3
> Alternativ DNS-server: 212.242.40.51
>
> Hvordan skal jeg sætte PC2 op så de begge kan se hinanden?

IP-adresse: 10.0.0.3 - 10.0.0.254

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Windows ICS, XP tips, Fjernstyring af PC m.m.:

Fra : Thog

Dato : 03-03-02 01:55

Ok. nu brude det funke.
Begge PCer har "Fil- og udskiftdeling til Mirocsoft-netværk"
og "Klientprogram til Mirocsoft-netværk"

PC2 som har WinME har sin Arbejdsgruppe som "WORKGROUP" og det samme har
PC1(Win2k).
Men når jeg går ind i Netværkssteder på PC1 og vælger Hele
Netværket>Mirocsoft Windows-netværk>Workgroup> når jeg så trykker på
Workgroup går der et stykke tid og frem kommer
"Workgroup er ikke tilgængelig. Listen med servere i dette netværk er ikke
til rådighed i øjeblikket" og her kan jeg kun trykke "OK" og der sker så
intet.
På den anden computer "PC2" gør jeg nøjagtig det samme, og efter jeg trykker
Workgroup kommer computeren egent navn frem, hvilket jo det som brude ske,
ik?

Hvorfor kan PC1 ikke se sig selv som en del af netværket?

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 02-03-02 19:18

"Thog" <thog@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse news:a5r3l6$rpi$1@news.cybercity.dk...

> [...]
> til rådighed i øjeblikket" og her kan jeg kun trykke "OK" og der sker så

Prøv at geninstaller netværkskomponenter på PC1.

--
Mvh Bjarne Duelund
duelund@danbbs.dk

Fra : Thog

Dato : 03-03-02 03:01

"Bjarne Duelund" <_X_duelund@danbbs.dk> skrev i en meddelelse

> "Thog" <thog@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv at geninstaller netværkskomponenter på PC1.

Har lige prøv og gør som du siger, men den siger det samme som før. :(
Er der andet man kunne gøre ?

Fra : Kaj Erik Olsen

Dato : 02-03-02 23:29

> Har lige prøv og gør som du siger, men den siger det samme som før. :(
> Er der andet man kunne gøre ?

Hvis du kun kører med IP protokollen ville jeg lave en LMHOST fil, hvis ikke
du har en server der kører WINS.

Mvh
Kaj Erik Olsen

Fra : Thog

Dato : 03-03-02 08:36

"Kaj Erik Olsen" <morial@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du kun kører med IP protokollen ville jeg lave en LMHOST fil, hvis
ikke
> du har en server der kører WINS.
>
> Mvh
> Kaj Erik Olsen

Du må bære over med mig Kaj men jeg har intet forstand på hvad en LMHOST er
og hvordan den skal bruges, og WINS siger mig heller ikke noget lige pt.

Men jeg må da ha sat noget forkeret op i Win2k da man normalt vil kunne se
sig på netværket.
Ligemegt om jeg trykker "Hele netværket" eller Computere i nærheden"
kan jeg på intet tidspunkt se mig selv.
Mærkeligt syntes jeg, havde for 2 md, siden haft en lille Lan party hjemme
hos mig og der var alt OK.

Fra : Thog

Dato : 03-03-02 11:24

Weeeee, fik løst problemet :)
Jeg installerede protokollen NETBeui på begge computere, så nu er den fjong.
TCP/IP var åbenbart ikke nok.
Tak til Kaj og Bjarne for de gode råd.

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 03-03-02 10:29

"Thog" <thog@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse news:a5s506$2he3$1@news.cybercity.dk...
> Weeeee, fik løst problemet :)
> Jeg installerede protokollen NETBeui på begge computere, så nu er den fjong.
> TCP/IP var åbenbart ikke nok.

TCP/IP alene burde kunne gøre det.
Er NETBIOS over TCP/IP enablet i din Win2k (avancerede options) ?

--
Mvh Bjarne Duelund
duelund@danbbs.dk