erstat html-tegn
Fra : Julian Møller

Dato : 02-03-02 16:48

jeg er ved at lave et forum, hvor man ikke må kunne lave
html-tags. Siden skal altså kunne tjekke om der er et < og om der
kommer et > efter. Og på den måde fjerne tagsne...

fx: man submitter &lt;h1&gt;Hej&lt;/h1&gt; - når det har været en
tu igennem scriptet skal der bare stå: 'Hej' (uden ') med den
normale skrift.

kan det lade sig gøre?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Julian Møller

Dato : 02-03-02 16:52

Det var meningen at der skulle stå:

jeg er ved at lave et forum, hvor man ikke må kunne lave
html-tags. Siden skal altså kunne tjekke om der er et < og om der
kommer et > efter. Og på den måde fjerne tagsne...

fx: man submitter <h1>Hej</h1> - når det har været en
tur igennem scriptet skal der bare stå: 'Hej' (uden ') med den

Fra : Jørn Andersen

Dato : 03-03-02 05:54

On Sat, 2 Mar 2002 15:52:05 +0000 (UTC), Julian Møller
<julian_grd@hotmail.com> wrote:

>jeg er ved at lave et forum, hvor man ikke må kunne lave
>html-tags. Siden skal altså kunne tjekke om der er et < og om der
>kommer et > efter. Og på den måde fjerne tagsne...

Tag et kig på:

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Steffen Wogensen Jaq~

Dato : 09-03-02 23:08

Hejsa,

En simpel måde at slippe for at folk kan skrive HTMl ind på siderne er ved
at bruge Server.HTMLEncode(str) på det der skal skrives..
Dette laver < om til &lt; og > om til &gt; altså til tegn, som ikke bliver
fortolket af browseren som starten eller slutningen af et tag.

Husk nu på; Folk bruger nogle gange > og < i deres tekst, og at fjerne disse
tegn eller hele tags vil skabe problemer.. så heller beholde dem (så kan
man også se hvem der prøver at lave ballede)

--

Venlig hilsen/Kind Regards,

Steffen Wogensen Jaques