Linux og XP
Fra : Kim Hansen

Dato : 02-03-02 15:22

Hej

Jeg har længe villet prøve Linux har så henet Mandrake Linux 8.1 og booet
fra cden men der hvor jeg skal oprette en ny partision kan jeg kun komme til
at lave en på 54mb min disk er en IBM 30gb og det er jo ikke nok :) skal jeg
slette det hele og så lave en med fdisk

KH

Fra : Steen Suder

Dato : 02-03-02 15:44

Kim Hansen wrote:

> [...]
> at lave en på 54mb min disk er en IBM 30gb og det er jo ikke nok :) skal jeg

Det der måske er problemet er at der kun er 54MB, der ikke er lavet til
partitioner på din maskine. Derfor ville det bærliggende være ændre
størrelsen på de eksisterende XP-partitioner så de efterlader fri plads
på disken efter behov. Skal du have en fuld Mandrake 8.1 installation
skal du bruge noget i retning af 3-5GB fri plads.
Om der findes programmer der dynamisk kan ændre størrelsen af en
XP-partition ved jeg ikke, men det findes til tidligere udgaver af
Windows, inkl. W2K og NT4.

--
Steen Suder "We reject kings, presidents and voting.
http://www.suder.dk/ We believe in rough consensus and running

Fra : Kim Hansen

Dato : 02-03-02 16:00

jo men der står noget om at jeg kan ændre min xp par. der hvor jeg kan vælge
disk eller er det mig der ikke forstår det rigtigt

KH