kan ikke komme til bestemte web-sider med ~
Fra : NF

Dato : 02-03-02 15:17

Hej - jeg håber dette er placeret rigtig - ellers så sig til.

Jeg kan ikke komme til bestemte web-sider med Stofanet - jeg har
snakket med Stofanet samt de berørte steders support. Der er blevet
tracert og pinget osv.
Nu har jeg fundet ud af at nogle af sider kan jeg nå hvis jeg bruger
nogle sider på nettet hvor jeg kan surfe anonymt ???!!!
F.eks.http://www.proxyone.com/site.shtml
Siderne jeg ikke kan komme på er bl.a. alle sider med UNI-C -
www.sektornet.dk og www.svenstrupsoft.dk - siderne skal jeg bruge til
arbejdet - derfor optager det mig en deeelllll
Jeg har sendt en rapport til support ved Stofanet men de kan åbenbart
ikke hjælpe.
Er det hjemme hos mig eller hvad - (en fejl 40 ?)
Jeg bruger Win XP home dk
ingen firewall

mvh

Niels Frahm

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 02-03-02 16:26

On Sat, 02 Mar 2002 14:16:32 GMT, frahm@hotmail.com (NF) wrote:

>Siderne jeg ikke kan komme på er bl.a. alle sider med UNI-C -
>www.sektornet.dk og www.svenstrupsoft.dk - siderne skal jeg bruge til
>arbejdet - derfor optager det mig en deeelllll

Prøv at poste en traceroute til www.sektornet.dk så.

/Jarlskov

Fra : Peter Loumann

Dato : 02-03-02 16:26

Sat, 02 Mar 2002 14:16:32 GMT, frahm@hotmail.com (NF) wrote:

>Jeg kan ikke komme til bestemte web-sider med Stofanet

Jeg bruger også Stofanet - prøver lige...

>www.sektornet.dk

Ingen problemer

>og www.svenstrupsoft.dk

Den vil IE6 ikke vise, men der er ingen problemer i Opera 6

>Er det hjemme hos mig eller hvad - (en fejl 40 ?)

Tjaeh, det ser jo ikke ud til at være et stofa-problem...

>Jeg bruger Win XP home dk

Også jeg.

>ingen firewall

Xp's indbyggede her.

hilsen pelo

Fra : KÆ-9

Dato : 02-03-02 17:07

> Tjaeh, det ser jo ikke ud til at være et stofa-problem...

Der må være tale om en forsættelse af indlæget "Kan ikke gennem StofaNet -
hvorfor" den 19/2-2002.
Det vi nåede frem til sidst, var at der på et tidspunkt havde været
installeret en firewall som ikke var blevet korrekt afinstalleret - Når du
installerede firewall'en igen, fik du tilbagemeldingen om du ville
overskrive x antal filer.
Når du havde installeret firewall'en kunne du se at www.svenstrupsoft.dk var
blokeret af firewall'en - det lod sig ikke gøre at tillade den pågældende
webserver.
Jeg ville forsøge at sætte en anden computer op til at køre StofaNet på din
forbindelse, og hvis det ikke kan lade sig gøre, ville jeg forsøge at
formatere og geninstallere operativsystemet idet ovenstående tilkendegiver
at fejlen er at finde på din PC...

/KÆ-9

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 02-03-02 15:56

"NF" <frahm@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Jeg kan ikke komme til bestemte web-sider med Stofanet - jeg har
> snakket med Stofanet samt de berørte steders support. Der er blevet

Hej nu siger du at at du har pinget og tracet, hvordan ser de svar så ud.
Hvad med at prøve et nslookup på de sider kunne jo lyde som et dns problem
måske..