Thelmatake volkano 7, køerpasta?
Fra : WinConsult

Dato : 02-03-02 11:04

Til en Thelmatake volkano 7, viking støjsvag, skal jeg da benytte kølepaste
or what?. Det er en kobberplade med en sort rund "??" i midten. Nogen der
kan hjælpe, der fulgte ingen instrukser med ej heller hvad den består af,
thelmatakes hjemmeside er heller ingen hjælp.
Mette

Fra : Karsten Olesen

Dato : 02-03-02 16:55

"WinConsult" <winconsult@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan hjælpe, der fulgte ingen instrukser med ej heller hvad den består af,
> thelmatakes hjemmeside er heller ingen hjælp.
***************

Kølepasta er fortid når vi nu har gode kølere.
Hvis det fulgte med køleren skal det (måske) bruges,
følger det med CPU'en skal det (måske) bruges,
ellers er det en dårlig idê, og pastaen KAN virke
isolerende, og folk smører generelt ALT for
meget på til det alligevel har en effekt.

En god køler har altid god kontakt mod CPU'en,
hvis det er et kendt køler-mærke, som overholder
specs. iht. boardets sokkel mv...

Fra : Psyman

Dato : 03-03-02 11:21

"Karsten Olesen" <gakke@email.dk> wrote in message
snip...
> Kølepasta er fortid når vi nu har gode kølere.
snap..

Hvad snakker manden om? Det er altid en god ide (aka: et must) med kølepasta
(el. tape) mellem cpu og køleprofil. Jeg har set adskillige ustabile
systemer, hvor de bonghoveder der havde samlet maskinen havde "glemt"
kølepastaen!

Fra : Lars Stokholm

Dato : 03-03-02 11:42

On Sun, 3 Mar 2002 11:20:36 +0100, "Psyman" <kratoo@hotmail.com>
wrote:

>snap..
>
>Hvad snakker manden om?

Han snakker vel om at gode kølere har en gummi-pad siddende, så det
ikke er nødvendigt med pasta.

--
Venlig hilsen
Lars Stokholm

Fra : Karsten Olesen

Dato : 03-03-02 16:40

"Psyman" <kratoo@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> (el. tape) mellem cpu og køleprofil. Jeg har set adskillige ustabile
> systemer, hvor de bonghoveder der havde samlet maskinen havde "glemt"
***************
Bedre kølere har den tape du snakker om.
At øge "kølingen" med pasta på disse kan
ikke anbefales.

MVH

Fra : Psyman

Dato : 03-03-02 19:06

"Karsten Olesen" <gakke@email.dk> wrote in message
snip..
> Bedre kølere har den tape du snakker om.
> At øge "kølingen" med pasta på disse kan
> ikke anbefales.

Sidst jeg købte en Alpha køleprofil (8045, som i min verden hører til en af
de "bedre" køleprofiler) sad der nu ikke termisk tape på, men der medfulgter
derimod kølepasta. Man skal selvfølgelig ikke bruge kølepasta, hvis der
allerede sidder termisk tape på ens køleprofil, men hvis man vil opnå en
lidt bedre varmeafgivelse (typisk 2-3°) så fjerner man tapen og erstatter
den med en god kølepasta (Fx. AS2). Termisk tape har desuden den ulempe at
den kun kan bruges én gang.

Fra : Karsten Olesen

Dato : 03-03-02 19:42

> [...]
> den med en god kølepasta (Fx. AS2). Termisk tape har desuden den ulempe at

På visse Asusboards kan en simpel biosopgradering sænke temperaturen op til
5 grader.
Og termisk tape kan godt bruges flere gange uden problemer.
Det eneste der sker er, at der trykkes en "firkant" i tapen.

MVH