Hub / Switch
Fra : Leif Poulsen

Dato : 02-03-02 10:05

Er der et kort svar på hvad forskellen er på en hub og en switch ??

Vi skal "bare" spille mellem 3-5 computere

Leif

Fra : CRH

Dato : 02-03-02 10:24

> Er der et kort svar på hvad forskellen er på en hub og en switch ??
>
> Vi skal "bare" spille mellem 3-5 computere
>

> Leif

Ikke for at være vred eller på anden måde virke sur.
Men jeg er skuffet ,meget skuffet.

prøv at søge på de ord du har skrevet.....................
og der kommer mange ,rigtig mange svar frem -

Venlig hilsen Carsten

Fra : Mogens

Dato : 02-03-02 10:29

On Sat, 2 Mar 2002 10:05:17 +0100, "Leif Poulsen" <lp@FJERNknus.dk>
wrote:

>Er der et kort svar på hvad forskellen er på en hub og en switch ??
>
>Vi skal "bare" spille mellem 3-5 computere
>

>Leif

En hub er rigeligt til lidt netværksspil

Forskellen er at en hub sender det samme signal ud til alle
PC'ere på nettet mens en switch er lidt mere intilligent og
kun sender til den maskine du rent faktisk vil sende til.
En hub laver altså en del unødig trafik, men til spil vil du
næppe kunne mærke nogen forskel.

Mvh Mogens

Fra : Martin Singh

Dato : 02-03-02 10:45

Hmmm.. Prisforskellen er minimal, så jeg ville gå efter en switch.
Hvis du nu skulle finde på at overføre store filmængder eller lign. i jeres
spilnetværk, så bliver man hurtig ked af en hub. Men i spil sammenhæng kan
du nok ikke mærke forskel...

Fra : Bjerg & Olsen

Dato : 02-03-02 11:15

"Martin Singh" <real_warhawk@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:3c809f4d$0$10836$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> spilnetværk, så bliver man hurtig ked af en hub. Men i spil sammenhæng kan

Der er en anden forskel som kan være væsentlig.

Jeg har et netværk med 3 pc og et kabelmodem. De to nyeste pc har 10/100 Mb/s
netkort, den ældste har et 10 Mb/s netkort, og kabelmodemmet kan kun køre 10
Mb/s.

Jeg har valgt en switch, på den måde kan jeg køre 100 Mb/s mellem de to nyeste pc.
Med en hub ville hele netværket køre 10 Mb/s.

Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 02-03-02 23:49

<lp@FJERNknus.dk> wrote:

> Er der et kort svar på hvad forskellen er på en hub og en switch ??

http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=switchhub

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/