irc
Fra : Stuffy

Dato : 01-03-02 23:20

Hej

Jeg vil gerne skrive en chat, som anvender irc.

Hvor kan jeg finde noget information omkring irc og asp?

Fordelen er jo at man kan genanvende noget, der allerede er lavet og at folk
ikke nødvendigvis behøver en hjemmeside for at chatte men kan gøre det vha.
deres irc-klient.

Hilsen Jimmy

Fra : Erlend Klakegg Bergh~

Dato : 01-03-02 23:23

"Stuffy" <abuse@hotmail.com> skrev i melding
> Hej
>
> Jeg vil gerne skrive en chat, som anvender irc.
>

> Hvor kan jeg finde noget information omkring irc og asp?

IRC : RFC 1459
ASP : http://www.html.dk/

> [...]
at folk
> ikke nødvendigvis behøver en hjemmeside for at chatte men kan gøre det

Lykke til ... Tviler på at det blir noe med IRC og ASP ... (Men du kan
jo prøve ...)

--

Vennlig hilsen Erlend
erlendkb@online.no

Fra : Kurt Nielsen

Dato : 02-03-02 07:15

"Stuffy" <abuse@hotmail.com> wrote in message
> [...]
folk
> ikke nødvendigvis behøver en hjemmeside for at chatte men kan gøre det

Jeg kender god IRC, dog bruger jeg det ikke. Men, hvorfor ville jeg
installere et plugin til IRC for at benytte det i min explorere når jeg frit
kan hente programmet?

Kurt

Fra : Stuffy

Dato : 02-03-02 13:03

> Jeg kender god IRC, dog bruger jeg det ikke. Men, hvorfor ville jeg
> installere et plugin til IRC for at benytte det i min explorere når jeg
frit
> kan hente programmet?

Du misforstår mig - Man skal ikke installere en plug-in.
Jeg skal vide, hvordan jeg laver et interface mellem ASP og IRC i en
browser.

Fremfor at lagre linierne i en database vil jeg "lagre" dem vha IRC.

Hilsen Jimmy

Fra : Kurt Nielsen

Dato : 02-03-02 13:56

> Du misforstår mig - Man skal ikke installere en plug-in.
> Jeg skal vide, hvordan jeg laver et interface mellem ASP og IRC i en
> browser.

Så man kan se hvad der bliver skrevet på en IRC channel? Eller statestikker
over en eller flere channel? Jeg er ikke lige med men du må gerne uddybe
det.

> Fremfor at lagre linierne i en database vil jeg "lagre" dem vha IRC.

Lagre hvad?

Mvh
Kurt

Fra : Kurt Nielsen

Dato : 02-03-02 13:59

"Stuffy" <abuse@hotmail.com> wrote in message
> Du misforstår mig - Man skal ikke installere en plug-in.
> Jeg skal vide, hvordan jeg laver et interface mellem ASP og IRC i en
> browser.

Tror jeg har fattet det. Altså.. At nogle kan side og skrive i en IRC
channel og andre kan sidde på samme channel via browser på din hjemmeside?
Er det det du mener?

Mvh
Kurt

Fra : Stuffy

Dato : 02-03-02 14:55

> Tror jeg har fattet det. Altså.. At nogle kan side og skrive i en IRC
> channel og andre kan sidde på samme channel via browser på din hjemmeside?
> Er det det du mener?

Ja stort set.

Min nuværende chat anvender en MySQL-database, men hvis jeg kan smide det
hele ud på IRC i stedet vil jeg spare mange ressourcer.

Samtidig kan folk anvende en alm. IRC-klient hvis de ikke gider web-chat.

Formoder jeg skal have oprettet min egen private kanal og at jeg skal finde
ud af hvordan jeg vha. ASP sender data til IRC-kanalen.

Hilsen Jimmy

Fra : Kurt Nielsen

Dato : 02-03-02 15:13

> Formoder jeg skal have oprettet min egen private kanal og at jeg skal
finde
> ud af hvordan jeg vha. ASP sender data til IRC-kanalen.

Der findes allerede denne applet. Bare til java istedetfor. Derfor siger jeg
også bare held og lykke ang ASP til IRC.
En java applet vil helt sikkert kører 10 gange bedre og hurtigere.

Men som sagt, så skal der først installeres denne applet på de computere som
vil anvende webIRCchatten. Og her igen vil jeg hellere installere mIRC.

Mvh
Kurt

I min mening lyder det mere tåbeligt, at lave en chat som faktisk bare er
IRC. Så hellere downloade en ASP chat! Men.. Hvis du absolut vil have denne
IRC chat så foreslår jeg java.