Forskel på quadrophonic lydkort og 4.1 ?!?~
Fra : Chingachgook

Dato : 01-03-02 22:59

Hvad er forskellen på et lydkort/lydsystem som f.eks. et alm. sound blaster
live!, som har udgange til 4 højtalere, også kaldt "quadrophonic", og et 4.1
digitalt kort?
De 4.1 står nok for 4 "alm." højtalere og 1 subwoofer... ik'? Men det er jo
det system jeg allerede har med et alm. SB live! kort... så hvad er
forskellen?

//Chingachgook

Fra : Martin Petersen

Dato : 02-03-02 02:41

På dit live spiller subben front/baghøjttalernes bas...

På et 4.1 har den sin egen kanal, og kan dermed buldre uden at det
nødvendigvis høres i front/baghøjttalerne...

- Martin