See om felter er tomme
Fra : phoye

Dato : 01-03-02 22:09

Hej,
Jeg vil se om der er data i en felt i databasen, og hvis der ikke er så skal
databasen udskrive hvilke indexnr det mangler at tilføje data!

Prøver at gøre det mere foreståligt:
jeg har tre attributer i min tabel.
indexnr
navn
data

Så vil jeg lave en forespørgelse for at se hvilke indexnr der mangler at få
tilføjet i "data".
SQL-sætningen i retningen af : select indexnr from tabellen where data=NULL
eller ligne (giver måske en bedre foreståelse)

Tak

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 02-03-02 00:14

After I finished the 3 Pan Galactic Gargle Blasters, "phoye"
<dsl32041@vip.cybercity.dk> just offered me, he muttered some weird
stuff, and I had to correct this gibberish:

>Så vil jeg lave en forespørgelse for at se hvilke indexnr der mangler at få
>tilføjet i "data".

Du skriver ikke hvilken database du bruger?

>SQL-sætningen i retningen af : select indexnr from tabellen where data=NULL
>eller ligne (giver måske en bedre foreståelse)

et MySQL svar vil være

SELECT indexnr FROM tabellen WHERE data IS NULL
--
Nano Martin Mouritzen Phone +45 24899896
Vestergade 43 Programmer Advanced Simplicty

Fra : phoye

Dato : 02-03-02 10:47

Det var lige det jeg skulle bruge!!
Tak