hjælp til cd kopiering
Fra : Hr Let

Dato : 26-01-01 19:51

Kopiering af cd umulig opgave

Kopi beskyttet

Når jeg kopierer med enten nero clonecd on the fly eller via harddisk
Kan jeg godt lave installation af programmet men når jeg så forsøger at køre
programmet får jeg beskeden ugyldig cd.

Er der nogen der har et forslag (uden at skulle købe org cd)

mvh

Per

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 26-01-01 21:31

In <7Gjc6.65306$W81.796409@twister.sunsite.dk> "Hr Let" <Let@post.dk> writes:

> [...]

>programmet får jeg beskeden ugyldig cd.

>Er der nogen der har et forslag (uden at skulle købe org cd)

Nej tak, jeg oensker ikke at hjaelpe dig med at begaa ulovligheder.

/Martin

Fra : Hr Let

Dato : 26-01-01 23:14

kunne du så ikke bar eblande dig uden om jeg er jo godt klar over at det
ikke er lovligt

Fra : Frans Jensen

Dato : 26-01-01 23:49

On Fri, 26 Jan 2001 22:13:47 GMT, "Hr Let" <Let@post.dk> wrote:

>kunne du så ikke bar eblande dig uden om jeg er jo godt klar over at det
>ikke er lovligt

har endnu ikke hørt om nogen i DK som er blevet dømt for at tage
en arbejdskopi af en CD

har du prøvet programmet CDRWin

http://www.goldenhawk.com

den kan brænde RAW sectors

har jeg hørt

Fra : RTZ

Dato : 28-01-01 22:48

"Hr Let" <Let@post.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
køre
> programmet får jeg beskeden ugyldig cd.
>
> Er der nogen der har et forslag (uden at skulle købe org cd)

Har du evt prøvet at kopiere hele pladen over på harddisken og så derfra
føre filerne
over på en cd ?
Du skal ikke vælge at kopiere hele pladen over på harddisken på en gang ,
men tage et
bibliotek af gangen (drag and drop metoden).
Efter det er overstået kan du prøve at kopiere hvert bibliotek over
på en cd plade ved hjælp af Adaptec Direct CD (drag and drop metoden igen).
Det vrikede hos mig dengang jeg skulle lave en backup af en orig.
kopibeskyttet plade.

Mvh
Per (ja det hedder jeg også)

Fra : shiva

Dato : 02-02-01 11:14

Jeg har altid bare kommet lortet i , og bedt den brænde af helvede til , uden problemmer ,, Hvad er det for en køreskole cd
??????

Fra : Dreamslay

Dato : 29-01-01 00:01

Nu er det en NG der omhandler edb sikkerhed!!!!

Prøv at spørge i alt.dk.warez.

Og et godt råd med på vejen: snak ordentligt til folk ... ellers får du
INTET svar!

/Dreamslay

Fra : El Diablo

Dato : 30-01-01 12:33

Hej Per.

> Når jeg kopierer med enten nero clonecd on the fly eller via harddisk
> Kan jeg godt lave installation af programmet men når jeg så forsøger at
køre
> programmet får jeg beskeden ugyldig cd.

Det har jeg en mening om ! .. Du finder info her:
http://www.amishrakefight.org/gfy/

Håber det kan hjælpe dig !

.... Venligst .. El

Fra : Hr Let

Dato : 30-01-01 17:55

Ja det er vel meningen med nyhedsgrupper at man hjælper med svar på det folk
spørger om, hvis man ikke kan sige noget positivt så hold kæft eller lad
være med at svare.

Jeg skrev fordi jeg gerne ville kopiere en cd til køreskole så min kone
kunne lære lidt teori, men havde nok ikke forventet at 90 % at de svar der
kom var negative .

I må VIRKELIGT have et sørgeligt liv når i bruger tid på at svare på noget i
ikke ved noget om. TAK FOR INGENTING

Fra : Peter Brodersen

Dato : 30-01-01 18:24

On Tue, 30 Jan 2001 16:54:46 GMT, "Hr Let" <Let@post.dk> wrote:

>Ja det er vel meningen med nyhedsgrupper at man hjælper med svar på det folk
>spørger om, hvis man ikke kan sige noget positivt så hold kæft eller lad
>være med at svare.

Øhm, gør du ikke ligefrem det samme selv i dette indlæg?

>Jeg skrev fordi jeg gerne ville kopiere en cd til køreskole så min kone
>kunne lære lidt teori, men havde nok ikke forventet at 90 % at de svar der
>kom var negative .

1. Det har ikke noget med denne gruppe at gøre.
2. Hvorfor køber du ikke cd'en, så din kone kan gå i gang med at lære
lidt teori? Jeg mener - du vil jo gerne gøre brug af en ressource? Og
med antallet af fejlbrændinger og spildt tid på ærgelse er vel også
værd at tage med?

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : RTZ

Dato : 31-01-01 17:12

> [...]
> kom var negative .
>
> I må VIRKELIGT have et sørgeligt liv når i bruger tid på at svare på noget

Hmm.

Jeg har hørt om et program at der vitterlig skider højt og helligt på om en
cd er kopi
beskyttet.
Jeg mener at det er et program at der hedder CDR-Win 3.8
I det program kan man lave alle muglige indstilninger i programmet for at
kopiere fra cd til
cd. Jeg har dog ikke selv prøvet programmet , men mener at det er det
program at
der er tale om.

Mvh
Per

Fra : El Diablo

Dato : 01-02-01 13:04

Hej.

> Ja det er vel meningen med nyhedsgrupper at man hjælper med svar på det
folk
> spørger om, hvis man ikke kan sige noget positivt så hold kæft eller lad
> være med at svare.

.... Dooooh ! ... Tror jeg vælger her at at ignorere dig !

> I må VIRKELIGT have et sørgeligt liv når i bruger tid på at svare på noget
> ikke ved noget om. TAK FOR INGENTING

Der findes tonz vis at NG'z for det du søger !!! dk.edb.sikkerhed er IKKE en
af dem ! ... Måtte lige ha' det med, da' du øjensynligt er for mentalt
inskrænket til at gætte det selv !

.... Don't go away mad ... Just go away ! ... El

Fra : Hr Let

Dato : 01-02-01 18:53

"El Diablo" STAMMER DO

Fra : El Diablo

Dato : 02-02-01 09:36

Hej Taber.

> "El Diablo" STAMMER DO

Troede bare du var så himmel råbende evnesvag, at du havde svært ved at læse
i denne ng (Og hvad den handler om), at jeg ville være sikker på at du fik
mit indlæg med ! .. Jeg kan godt om du ønsker det forwarde brevet x1000 til
din mail adresse ! .. Kunne være det gjorde det nemmere for dig, det er ikke
enkelt at læse post, men den pind du har i panden, spade !

mIN "cAps" ViRKeR ... TiL fORsKælD FrA DiN ..
oVErtAtoVErEdeNArKoTRæKKerDRenG !

Fra : El Diablo

Dato : 01-02-01 13:04

Hej.

Fra : Lyrik

Dato : 03-02-01 16:21

> [...]
køre
> programmet får jeg beskeden ugyldig cd.
>
> Er der nogen der har et forslag (uden at skulle købe org cd)

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Der er mange forskellige kopibeskyttelser af cd-er.
En af de nyeste er Safedisk 2, som du finder i spillet Command & Conquer 2.
Det er hardwaren altså selve brænderen der er afgørende for om denne cd kan
backes op.
En anden beskyttelse er Securom som blandt andet findes på spillet Age of
Kings.
Normalt skal man prøve med Clonecd og indstillingen læs subcoder fra både
data og audio, samt brænding uden fejlretning.
Der er det igen brænderens evne til at læse disse koder som er afgørende.
Med Safedisk 2 beskyttelse er det et spørgsmål om at pladen er fyldt med
forvrøvlede koder iblandet en enkelt kontrol hist og her.
Her overloades brænderens skrivebuffer så den bliver presset til at skrive
fejldata.
Der er ikke noget bedre end clonecd. Så er det din brændertype der er den
næste begrænsning.
En brænder der klarer så godt som alt er Plextor.
En brænder der næsten giver op over for alt er HP8100i.
Brændingen skal foregå bedst fra brænderen til harddisken som imagefil ,og
derefter tilbage til brænderen.