så skal der bestilles....
Fra : Sadat

Dato : 01-03-02 14:54

Dav... Jeg er lidt i tvivl om min konfig, da der er så mange nyt hardware
der snart kommer ud, hvad synts i?

1 Asus A7V266-E/RAID
1 Plextor PX-W2410TA
1 AMD Athlon Palomino XP 1900+ 1.6Ghz
1 Asus DVDx16
1 ATI Radeon 8500, 64MB DDR-ram, TV-OUT/DVI
2 IBM 40,0 GB Deskstar 120GXP
1 Creative SoundBlaster Audigy Player, bulk PCI 685,00
2 Samsung 256 MB PC-333 DDR2700 PC2700
1 Samsung 19" SyncMaster 959NF

Selvfølgelig Alpha PAL 8045T + Arctic Silver 3 til køling.

Jeg har Kabinet....

--
Sadat ~ No Ones Iller
Sadat@mail.dk

- The good turn bad, and the bad die young

Fra : Lars Stokholm

Dato : 01-03-02 15:34

On Fri, 1 Mar 2002 14:54:17 +0100, "Sadat" <sadat@mail.dk> wrote:

> [...]
>2 Samsung 256 MB PC-333 DDR2700 PC2700
>1 Samsung 19" SyncMaster 959NF
>
>Selvfølgelig Alpha PAL 8045T + Arctic Silver 3 til køling.

Jeg synes godt at du kunne bruge 256 MB RAM oveni, til den
configuration. Det lader ikke til at du vil spare på noget, så hvorfor
RAM?

--
Venlig hilsen
Lars Stokholm

Fra : Sadat

Dato : 01-03-02 15:41

"Lars Stokholm" <larsstokholm@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg synes godt at du kunne bruge 256 MB RAM oveni, til den
> configuration. Det lader ikke til at du vil spare på noget, så hvorfor
> RAM?

Jeg har også bestilt 2*256. Jeg ville ikke bestille en 3, fordi priserne er
lidt høje og så fordi at den køler jeg har kommer meget tæt på ram soklerne.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 01-03-02 18:42

On Fri, 1 Mar 2002 15:41:29 +0100, "Sadat" <sadat@mail.dk> wrote:

>Jeg har også bestilt 2*256. Jeg ville ikke bestille en 3, fordi priserne er
>lidt høje og så fordi at den køler jeg har kommer meget tæt på ram soklerne.

Aha, nå ja, det er mig der er blind :) Undskyld... Men så er det jo
godt nok i hvert fald.

--
Venlig hilsen
Lars Stokholm

Fra : Esben

Dato : 01-03-02 17:00

> [...]
>
> Jeg synes godt at du kunne bruge 256 MB RAM oveni, til den
> configuration. Det lader ikke til at du vil spare på noget, så hvorfor

Får man overhovedet nogen ydelsesforbedring fra 512 -> 768 MB ram?

--
Esben

Fra : Lars Stokholm

Dato : 01-03-02 18:44

On Fri, 1 Mar 2002 17:00:28 +0100, "Esben" <sordiahp@hotmail.com>
wrote:

>hardware

>Får man overhovedet nogen ydelsesforbedring fra 512 -> 768 MB ram?

Ikke meget i hvert fald, men jeg mente også bare 512, jeg så ikke
to-tallet foran :)

--
Venlig hilsen
Lars Stokholm

Fra : orbital

Dato : 01-03-02 15:50

> [...]

>2 Samsung 256 MB PC-333 DDR2700 PC2700
>1 Samsung 19" SyncMaster 959NF
>
>Selvfølgelig Alpha PAL 8045T + Arctic Silver 3 til køling.

Har bundkortet ikke 6x digital sound onboard ?

For de sparede penge: mere ram.

Jeg ville nok klippe cpu'en lidt ned. Man betaler for meget, relativt,
for en 1900+, og med den ram kan du klare en hævet frontbus. Men dette
bundkort vil næppe højere end 145 MHz.
Men det kan abit kr7a. Det har imidlertid ikke lyd.
Hvad med epox'en ? 8hka+

mvh

John

Fra : Mikael Jensen

Dato : 01-03-02 16:33

Jeg ville nok gå efter GeForce 4, men det er jo som bekendt en smagsag...
grunden findes her
http://firingsquad.gamers.com/hardware/geforce4/default.asp og specielt her
http://firingsquad.gamers.com/hardware/geforce4/page7.asp

Og så må jeg nok også tilkendegive at 512 Ram i et så godt (dyrt system
hurtigt kunnen blive en flaskehals...

Også syntes jeg at når du nu alligevel har den store pengepung fremme,
skulle du investere i en 40x brænder i stedet for en 24.... Jeg ved godt der
pt ikke findes (ret mange ?!??) skiver der kan klare den hastighed, men det
kommer...

Og HUSK... Din computer er ikke komplet uden et ordenligt højtaler sæt, et
keybord du har det godt med (behøver ikke at været dyrt, bare DU godt kan
lide det) og en ordenlig mus, _med der tilhørende museplade!! stofmåtter var
noget man brugte i sidste år tusinde.

Fra : Leony

Dato : 01-03-02 22:22

"Mikael Jensen" <Mje@doms.(dk)> skrev i en meddelelse

> Og så må jeg nok også tilkendegive at 512 Ram i et så godt (dyrt
system
> hurtigt kunnen blive en flaskehals...

Bare af nysgerrighed kunne jeg godt tænke mig et eksempel på hvornår det kan
blive en flaskehals kun at have sølle 512 MB RAM.

> [...]
der
> pt ikke findes (ret mange ?!??) skiver der kan klare den hastighed, men

Det var da de mest overflødige penge at spendere, men OK hvad gør nogle folk
ikke for at spare et minut pr brændt cd.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Jan Richardy

Dato : 01-03-02 17:01

> [...]
> 1 ATI Radeon 8500, 64MB DDR-ram, TV-OUT/DVI
> 2 IBM 40,0 GB Deskstar 120GXP
> 1 Creative SoundBlaster Audigy Player, bulk PCI 685,00

Jeg ville købe LG Electronics 19" Flatron 915FT Plus skærm i stedet, men nu
kender jeg ikke prisen på den samsung du nævner der. LG's koster 3999,-. Den
får VIRKELIGT gode anmeldelser.

Og så nok et Asus V8460 Ultra-DT Geforce4, men det koster jo en bondegård
. Jeg venter selv på, at det kommer, så jeg kan få mig en maskine. Måske
er AMD's Thoroughbred kommet til den tid .. ))

---

JanR

Fra : René Jensen

Dato : 01-03-02 17:24

Sadat wrote:
> 1 Asus DVDx16

Jeg vil anbefalde et Toshiba eller Pioneer (til dem der kan lide
slot-in) drevene i stedet for. De Asus DVD-ROM drev jeg eksperimenteret
med har haft problemer med at læse forskellige CD'ere og havde en
relativ lang søgetid på enkelte skiver.

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better"

Fra : Karsten Olesen

Dato : 01-03-02 21:20

"Sadat" <sadat@mail.dk> skrev i en meddelelse

> 2 IBM 40,0 GB Deskstar 120GXP

***********

Sku' jeg købe ny disk idag blev det nok en Seagate Barracuda minimum 80 GB
eller en IBM 120 GB...

Fra : Seth

Dato : 01-03-02 23:42

"Karsten Olesen" <gakke@email.dk> wrote in message

> "Sadat" <sadat@mail.dk> skrev i en meddelelse

> ***********
>
> Sku' jeg købe ny disk idag blev det nok en Seagate Barracuda minimum 80 GB
> eller en IBM 120 GB...

Fuldstændig enig der!! Seagate slår Ibm med deres Barracuda serie! De er så
godt som fejlfrie (ibm havde nogle fejl med den ene af deres modeller) og
larmer slet ikke..

I den butik hvor jeg arbejder installerer vi kun Seagate pga. ydelsesevne og
mindre mekanisk støj.

Min 5 øre: Køb hellere 2 x Barracude 40 Gb eller større.

Seth

Fra : -=Madsen=-

Dato : 01-03-02 22:35

Nu bliver jeg sku nok kvalt *GGG*

Jeg ville kikke lidt på den nye P4 1,8 da pris forskelen er meget lille

Fra : Sadat

Dato : 02-03-02 19:52

"-=Madsen=-" <kem@SoftHome.net> skrev i en meddelelse

> Nu bliver jeg sku nok kvalt *GGG*
>
> Jeg ville kikke lidt på den nye P4 1,8 da pris forskelen er meget lille

Ej ellers tak.... Intel med deres fake processore kan jeg ikke bruge til
noget.

Hvem gider at have en V12 som kun kører som en V6?