Lydkort til Win98+WinXP
Fra : Mathias

Dato : 01-03-02 13:21

Jeg skal ud og købe mig et ordenligt lydkort til 4 højt.
Kører dual boot med Win98 + WinXP
Har Soltek bundkort m/ VIA + AMD 1900+
Skal også bruges til spil.

Hvad skal jeg vælge.

Hilsen Bjarne

Fra : JSM

Dato : 01-03-02 21:32

"Mathias" <mathias@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg skal ud og købe mig et ordenligt lydkort til 4 højt.
> Kører dual boot med Win98 + WinXP
> Har Soltek bundkort m/ VIA + AMD 1900+
> Skal også bruges til spil.
>
> Hvad skal jeg vælge.

Det kommer selvfølgelig an på hvor meget du vil ofre på det. Men et
SoundBlaster Audigy er svært at slå. Kanon lyd og du får en firewire port
med oven i.
mvh
/Jesper

Fra : LarsS

Dato : 02-03-02 10:25

"JSM" skrev...
> Mathias skrev...

> Det kommer selvfølgelig an på hvor meget du vil ofre på det. Men et
> SoundBlaster Audigy er svært at slå. Kanon lyd og du får en firewire port
> med oven i.

Dét er ikke rigtigt - blandt lydfolk regnes SB Audidy ikke højt.
Se istedet på Terratec DMX 6Fire 24-96 (eller helt nye billigere
Lite-udgave DMX 6fire LT). http://www.terratec.com/

Review: Terratec DMX 6Fire 24/96 Vs Creative Audigy:
http://www4.tomshardware.com/video/02q1/020115/index.html

/LarsS

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 02-03-02 13:32

Jeg bruger selv et Live! kort fra Creative. Det virker fremragende. Har
ingen problemer haft og lyden er fin fin - jeg skal dog være den første til
at indrømme at jeg ikke ligefrem er audiofil, så jeg er sikkert ikke den
bedste til at afgøre om lydkvaliteten er i top. Jeg har som sagt ingen
problemer med disse kort.