a la usenet
Fra : Bo Dudek

Dato : 01-03-02 10:15

Hejsa

Jeg har lavet et forum i PHP - og det fungerer fint vha. en MySQL
database. Beskederne bliver gemt i hver sin record, og vælger man at
besvare en besked, bliver besvarelsen samt den gamle besked gemt. Det
kommer måske til at fylde en del i længden, når man er på niveau 19,
men nevermind.

Problemet er, at jeg gerne vil have det til at fungere lidt a la
usenet. Dvs, hvis man fx besvarer denne besked:

******
Hej
Jeg hedder Peter
******

så kommer besvarelsen til at hedde

******
Davs
Jeg hedder også Peter
>Hej
>Jeg hedder Peter
******

Jeg vil altså gerne have tilføjet et '>' i starten af hver linie, men
problemet er jo, at der IKKE bliver gemt <br> mm. i databasen.

Nogen forslag??

Regards
Bo Dudek
www.bodudek.dk
www.bodudek.dk/cd (only for dsl or faster conn.)

Fra : Jacob Brandrup

Dato : 01-03-02 14:17

> Jeg vil altså gerne have tilføjet et '>' i starten af hver linie, men
> problemet er jo, at der IKKE bliver gemt <br> mm. i databasen.
>
> Nogen forslag??

unix
$text = ereg_replace("\r","\r>",$text);

windows
$text = ereg_replace("\r\n","\r\n>",$text);

det skulle klare det
Jacob Brandrup
http://www.forgottenrealms.dk/

Fra : Jacob Brandrup

Dato : 01-03-02 14:19

unix
$text = ereg_replace("\r","\r&gt;",$text);

windows
$text = ereg_replace("\r\n","\r\n&gt;",$text);

Fra : Anders Johannsen

Dato : 01-03-02 15:56

> unix
> $text = ereg_replace("\r","\r&gt;",$text);

'\r' ?

/A

Fra : Jacob Brandrup

Dato : 01-03-02 19:19

> '\r' ?

ehhh huskede jeg forkert :)

så er det '\n' og '\r' er til Mac

Fra : Bo Dudek

Dato : 03-03-02 17:29

>unix
>$text = ereg_replace("\r","\r>",$text);
>
>windows
>$text = ereg_replace("\r\n","\r\n>",$text);
>
>det skulle klare det
Det kan desværre IKKE klare det. Det er måske vigtigt at pointere, at
teksten bliver smidt ud i et <textarea> og at det er her, at der skal
være et '>' i hver eneste nye linie - dvs, det har INTET at gøre med
det i databasen og de linieskift der er derinde.

Fra : Bo Dudek

Dato : 04-03-02 08:33

> [...]
>være et '>' i hver eneste nye linie - dvs, det har INTET at gøre med
>det i databasen og de linieskift der er derinde.
Jeg har endvidere leget lidt med chunk_split, men problemet er, at den
funktion ikke tager hensyn til orddeling.. ehm.. sååeh, hvis nogen har
kendskab til en funktion, som IKKE kan finde på at dele et ord, men
alligevel kan splitte en streng efter et givet antal tegn, så tal nu
eller ti for evigt ;)

Fra : Chano Andersen

Dato : 04-03-02 20:34

On Mon, 04 Mar 2002 07:32:51 GMT, Bo Dudek <bo@bodudek.dk> enlightend everyone in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php with:
> [...]
>kendskab til en funktion, som IKKE kan finde på at dele et ord, men
>alligevel kan splitte en streng efter et givet antal tegn, så tal nu

Kan man lave selv. Princippet er find antal tegn, søg tilbage efter et
mellemrum, del ved mellemrum. Det er sikkert ikke så enkelt at skrive men
det kan lad sig gøre, substr() og strrev() skulle være de vigtigste
funktioner til det.

Held og lykke.

--
Chano Andersen (chano@mrfunny.yi.org)
MSN Messenger: chano_andersen@hotmail.com ICQ: 15377564

Fra : Christian Schmidt

Dato : 04-03-02 21:04

Bo Dudek wrote:

> [...]
> kendskab til en funktion, som IKKE kan finde på at dele et ord, men
> alligevel kan splitte en streng efter et givet antal tegn, så tal nu

Jeg tror, at wordwrap opfylder dine behov.

Christian