Trådløs, optisk mus?
Fra : \(: Marlboro Man :\)

Dato : 01-03-02 10:16

Hejsa.

Nu GIDER jeg ikke rense min Logitech Cordless MouseMan Wheel mere så jeg vil
have en optisk mus!

Spørgsmålet er så bare hvilken?

Mine "krav" til musen er:

Optisk
Trådløs
Præcis

Hvad vil i anbefale?

Kenneth

Fra : Mogens

Dato : 01-03-02 10:33

On Fri, 1 Mar 2002 10:15:41 +0100, "\(: Marlboro Man :\)"
<kenneth_aka_marlboroman@hotmail.com> wrote:

>Hejsa.
>
>Nu GIDER jeg ikke rense min Logitech Cordless MouseMan Wheel mere så jeg vil
> [...]

Logitech Cordless Mouseman Optical

Jeg har haft sådan en i nogle uger nu og det er nok
den bedste mus jeg nogensinde har haft. ( og jeg
har snart haft nogle stykker )

Mvh Mogens

Fra : \(: Marlboro Man :\)

Dato : 01-03-02 10:46

"Mogens" <moveng@portalen.no> skrev i en meddelelse

> Logitech Cordless Mouseman Optical
>
> Jeg har haft sådan en i nogle uger nu og det er nok
> den bedste mus jeg nogensinde har haft. ( og jeg
> har snart haft nogle stykker )
>
> Mvh Mogens

Hej Mogens.

Hvordan fungere den under Win XP?

Kenneth

Fra : Mogens

Dato : 01-03-02 11:00

On Fri, 1 Mar 2002 10:45:48 +0100, "\(: Marlboro Man :\)"
<kenneth_aka_marlboroman@hotmail.com> wrote:

>Hvordan fungere den under Win XP?

Nu kører jeg NT, så jeg ved ikke om der er forskel, men
musen er understøttet af XP

http://www.logitech.com/cf/products/productoverview.cfm/91

Mvh Mogens

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 01-03-02 11:51

> Nu kører jeg NT, så jeg ved ikke om der er forskel, men
> musen er understøttet af XP
>
> http://www.logitech.com/cf/products/productoverview.cfm/91

Den kører såmænd også fint under Win XP
Dog vil du sandsynligvis få et irriterende problem med scrollknappen, der
ikke vil fungere under IE 6,0.
Det er dog let at løse:

Gå ind i registreringsdatabasen (Start > Kør > Regedit) og find en
nøgle der hedder 'MouseHookDllEnable' som skal stilles til værdien 0.
(Tryk Ctrl + F når du kommer ind i regedit og søg på MouseHookDllEnable
for at finde nøglen.)

Hos mig hedder nøglen: [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Logitech\MouseWare\
CurrentVersion\Technical]

Så virker musen perfekt!
Har du råd og alligevel kører med et ikke alt for godt tastatur, så vil jeg
varmt anbefale Logitech cordless optical 2001, hvor musen følger med.
Det er bare det skønneste tastatur og alle pengene værd.
Second best thing next to sex.

Mvh

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
--
Det er menneskeligt at fejle, men hvis man ønsker virkeligt at lave kage i
den, må man tage en computer til hjælp

Fra : Madsen

Dato : 01-03-02 12:38

Mogens skrev:

> Logitech Cordless Mouseman Optical

Ja, eller Dual Optical som skulle være mere præcis.

Jeg vil dog ikke kalde Logitech Cordless Mouseman Optical for en
præcis mus, men det kommer selvfølgelig an på hvad man definerer
som præcis og hvad man skal bruge musen til.

Madsen.

Fra : \(: Marlboro Man :\)

Dato : 01-03-02 15:12

> [...]
> præcis mus, men det kommer selvfølgelig an på hvad man definerer
> som præcis og hvad man skal bruge musen til.

Nu er Dual Optical jo IKKE trådløs, hvilket er et must for mig.

Det jeg mener med præcis er at jeg laver en del grafik, spiller og bliver
generelt irreteret hvis musen "hopper" rundt på skærmen, eller bare ikke
reagere som den SKAL.

Kenneth

Fra : Madsen

Dato : 01-03-02 15:29

(: Marlboro Man :) skrev:

> Nu er Dual Optical jo IKKE trådløs

Ups. Det havde jeg ikke lige tænkt over.

> Det jeg mener med præcis er at jeg laver en del grafik,
> spiller og bliver generelt irreteret hvis musen "hopper" rundt
> på skærmen, eller bare ikke reagere som den SKAL.

Hmm, ja jeg vil stadig sige, at selvom jeg har fået nogenlunde styr
på min Logitech Cordless Mouseman Optical ved at få købt et hvidt
skriveunderlag og få modtageren placeret i den rigtige afstand, så
er den ganske simpelt ikke præcis nok når du f.eks. sidder og skal
ramme vektorpunkter i Illustrator eller Photoshop, så her griber
jeg min gamle kuglemus i stedet. Den virker noget mere præcis.

Husk på at trådløse mus ikke har en særlig god opdateringshastighed
og heller ikke selvom de er forbundet til USB-porten. Her er en mus
med ledning koblet til USB-porten meget hurtigere og så vil
markørens bevægelse også føles mere "jævn" og "glidende" at arbejde
med. En egenskab der er ret vigtig til både grafisk arbejde og
spil.

Madsen.

Fra : GRISEN

Dato : 01-03-02 15:20

On 01 Mar 2002 11:37:43 GMT, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>præcis mus, men det kommer selvfølgelig an på hvad man definerer
>som præcis og hvad man skal bruge musen til.

....men Dual Optical findes endnu ikke som trådløs, vel?
Jeg har i hvert fald forgæves ledt efter den. :-/

mvh Jan