Pels og mangel på samme.
Fra : Trine Stubbe Teglbja~

Dato : 01-03-02 08:08

Hejsa :)

   Som nogen måske nok husker så har jeg jo part på en dejlig lille
DV-vallak som til dagligt går rideskoleundervisning. Nu er det sådan at
han altid har været lidt - hmmmm - ømfindtlig. Kan ikke gå uden sko
fortil, blir øm af at få sko på, kan ikke tåle at stå uden dækken, men
kan heller ikke tåle at stå uden (Da han stod i spiltov vel at mærke - i
hans nuværende boks er der varmt nok for det lille pus :) og så
fremdeles...
   Nu er det sådan at han for snart lang tid siden fik raget sig et
gjordsår til - det er da osse helet op men der er aldrig kommet pels på.
Det skal måske lige tilføjes at han som den eneste hest går med Bay
Jacobsen-underlag og neopren-gjord for ikke at få ondt i ryggen og flere
huller. Men hvorom alting nu er - så er der nu efter rigtig lang tid hvor
huden bare har været pæn kommet huller igen. Det kan behandles - og det
gør jeg så. Og det er for så vidt heller ikke hullerne det her går på.
Men hans generelle pelskondition. For hvis jeg sætter mig op og rider på
bar ryg på ham så kan man tydeligt se hvor jeg har plantet mine knæ -
pelsen er slidt i stykker og krøller og sådan noget. Nu er det ikke fordi
jeg sidder pisseelendigt og roder rundt med knæene og det er jo heller
ikke fordi jeg rider uden sadel i mange timer om dagen....
   Så spørgsmålet er lidt om jeg kan købe et kosttilskud til ham som kan
bedre hans pelskondition? Evt. noget som ikke koster mere end det ville
koste mig at købe hesten alså ;)

--
Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Tulle

Dato : 01-03-02 09:47

Hej Trine
Min veninde havde samme problem.
Hun giver hendes 500 gr. hors speed om dagen og nu problemet løst. Det feder lidt på hesten og giver dem en skøn blød, blank pels.
Hendes hest er grå og føles som en stor chinchilla mellem fingrene.
Mvh. Marianne