regular-expression i proftpd
Fra : Morten Winther

Dato : 28-02-02 22:55

Hej

Hvordan laver jeg et regular-expression udtryk som giver sandt hvis path
ikke ender på .jpg

Jeg vil gerne forbyde folk at uploade andet end billeder.

PathDenyFilter "(\\.ftpaccess)|(\\.htaccess)$"

http://proftpd.linux.co.uk/localsite/Userguide/linked/config_ref_PathDenyFil
ter.html

/ morten

Fra : Morten Winther

Dato : 28-02-02 23:10

"Morten Winther" <mw@get2net.dk> wrote in message
> Hvordan laver jeg et regular-expression udtryk som giver sandt hvis path
> ikke ender på .jpg
>
> Jeg vil gerne forbyde folk at uploade andet end billeder.
>
> PathDenyFilter "(\\.ftpaccess)|(\\.htaccess)$"

Tror at denne virker:

PathAllowFilter ^.*\.(jpg|JPG)$

Nogen der kan se noget galt i ovenstående?

/ morten

Fra : Niels Andersen

Dato : 01-03-02 08:45

> PathAllowFilter ^.*\.(jpg|JPG)$
> Nogen der kan se noget galt i ovenstående?

Hvad er definitionen helt præcist?
Kun billeder?
Kun jpeg-billeder?
Kun filer, hvor navnet slutter på ".jpg" eller ".JPG"?

Jeg plejer at kalde mine jpeg-filer ".jpeg" til sidst. Jeg ser ingen grund
til at forkorte forkortelser.

[jJ]([eE])?[pP][gG]

Men det forhindrer jo ikke folk i at uploade Quake3.iso.jpg - og så har du
en warez-central.
Hvis proftpd ikke kan kigge på indholdet, ville jeg sætte et script til
jævnligt at slette filer, der ikke reelt indeholder et billede, uanset
filnavn.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Niels Andersen

Dato : 01-03-02 08:47

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> wrote in message
> [jJ]([eE])?[pP][gG]

Hvis jeg så ellers kunne stave til jpeg:
[jJ][pP]([eE])?[gG]

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Morten Winther

Dato : 01-03-02 18:31

> [...]

> Kun billeder?
> Kun jpeg-billeder?
> Kun filer, hvor navnet slutter på ".jpg" eller ".JPG"?

Billeder i jpeg-format.

> Jeg plejer at kalde mine jpeg-filer ".jpeg" til sidst. Jeg ser ingen grund
> til at forkorte forkortelser.

Det havde jeg ikke lige tænkt på. Det må jeg hellere få med.

> [...]
> Hvis proftpd ikke kan kigge på indholdet, ville jeg sætte et script til
> jævnligt at slette filer, der ikke reelt indeholder et billede, uanset

Nu har jeg ikke set en Quake3 iso fil der kan være på 50 mb, men jeg har
desuden også gjort det så man kun kan uploade & slette. Herefter kommer php
ind og fllytte billede til rette mappe, laver thumbs, gemme i db o.s.v.

Tak til de andre personer som også har svaret i denne tråd.

/ morten

Fra : Niels Andersen

Dato : 02-03-02 08:06

> Billeder i jpeg-format.

> Nu har jeg ikke set en Quake3 iso fil der kan være på 50 mb,

Okay, en 50 mb grænse. Det er en god ide. :)
Men der er nu mange warez-ting som kan slippe igennem alligevel.

> men jeg har
> desuden også gjort det så man kun kan uploade & slette. Herefter kommer
php
> ind og fllytte billede til rette mappe, laver thumbs, gemme i db o.s.v.

Herligt! Så er det jo rigtigt nemt at holde øje med, om der rent faktisk er
et jpeg-billede i filen.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 28-02-02 23:26

On Thu, 28 Feb 2002 23:10:20 +0100
"Morten Winther" <mw@get2net.dk> wrote:

> PathAllowFilter ^.*\.(jpg|JPG)$
>
> Nogen der kan se noget galt i ovenstående?

Den tillader ikke Jpg jpG og lignende... det vil sandsynligvis aldrig
blive et problem, men det kan vel løses med [jJ][pP][gG].

--
mvh Andreas Kleist Svendsen

Fra : Peter Makholm

Dato : 01-03-02 09:28

"Morten Winther" <mw@get2net.dk> writes:

> PathAllowFilter ^.*\.(jpg|JPG)$
>
> Nogen der kan se noget galt i ovenstående?

At du tror at det kun er billeder der kan fanges af ovenstående?

--
Emacs er det eneste moderne styresystem der ikke er multitrådet.