Nybegynder: hjælp til opsætning
Fra : newsreader

Dato : 28-02-02 22:43

Jeg har brug for hjælp til følgende:

PC 1 - WinXP, hovedmaskine (Server ?)
PC 2 - Win 98, 2. udg.

PC 3 - WinXP

PC 1 og 2 er mine egne, PC 3 er en jeg låner fra tid til anden.

Jeg vil gerne have koblet PC 1 og 2 sammen som et netværk på en sådan
måde, at PC 3 kan kobles til og fra efter behov.

Endvidere - og det er det der er vigtigst hvis muligt: Kan det lade
sig gøre at sende/modtage e-mail/surfe på PC 2 via PC 1, og samtidig
udnytte firewall (ZA Pro) og antivrus (NAV 2001) på PC 1 (til
e-mail/surf), således at disse ikke behøver at være installeret på PC
2?

Alternativt: Kan det lade sig gøre fra PC 2 at køre et e-mail program
på PC 1, således at det virker som om der foregår på PC 2?

Med venlig hilsen
Newsreader