Min nye pc larmer
Fra : Jespo

Dato : 28-02-02 22:44

Har lige investeret i disse sager

Aopen HQ45PRO A Miditower 300Watt
Asus P4T-E Pentium 4 I850 chipset Socket 478 i Box
Intel Pentium 4 1600/400 512k socket 478 (0,13 NW)
2 x 256 MB Infinion ECC RAMBUS PC800 400MHz

det larmer ad h...... til !

Nogen som kender disse sager og som
har et forslag til at dæmpe dem lidt ?
(gerne lidt økonomisk - tegnedrengen er lidt
flad efter denne omgang)

Kan man sænke spændingen til
cpu køler uden cpu'en bliver for varm ?

Kan der laves nogen tricks med PSU evt.
ny blæser eller sænke hastighed/spænding
til blæseren ?

Jespo

Fjern " VÆK " i min mail adr.

Fra : Martin Kierkegaard

Dato : 01-03-02 10:04

Hej

Du kan ændre på spændingen til din PSU så den kun køre på 7V det skulle give
mindre larm. Men du kan også vælge at skifte blæseren til en papst med 1500
rpm, den larmer næsten ikke, lyder kun som en svag vislen.
Se i dk.edb.hardware.overclocking , der bliver der tit diskuteret larm, og
der er masser af løsningsforslag.

/Martin

Fra : Lars-Michael Lunde

Dato : 01-03-02 16:48

> Kan man sænke spændingen til
> cpu køler uden cpu'en bliver for varm ?

Nu skriver du ikke hvad det er for en køler der sidder på din CPU, så det er
svært at afgøre om det er den der er synderen. Den umddelbart billigste
løsning på problemet ville nok være at købe sådan en Zalman voltragulator
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=318&page=1 . Med sådan en kan
du trinløst regulere spændingen til din CPU-køler.

> Kan der laves nogen tricks med PSU evt.
> ny blæser eller sænke hastighed/spænding
> til blæseren ?

Jeg er selv ejer af et Aopen HX08-kabinet, der i støjniveau oprindeligt
konkurrerede med en industristøvsuger. Denne blæser udskiftede jeg med en
papst 12 dB-blæser, der siger absolut ingenting
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=319&page=1.

Alt i alt kan du altså for meget små penge få en langt mere støjsvag comp.