kode til at se hemlig nr.
Fra : Cindie Iwersen

Dato : 28-02-02 21:46

Hej

Jeg ville høre om der er nogen der kan hjælpe mig med at få en kode så jeg
enten kan ringe tilbage til dem der ringer eller se dem der ringer. Jeg har
mobiltelefon hvor der bliver ringet til fra hemlig nr. og derfor søger jeg
en kode, jeg ved den findes, men hvor og hvordan ved jeg ikke. Så nu håber
jeg på hjælp.

mvh Cindie

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 28-02-02 22:12

Cindie Iwersen skrev:

> [...]
>en kode, jeg ved den findes, men hvor og hvordan ved jeg ikke. Så nu håber

Nej - det findes IKKE. Nummeret sendes slet ikke til din mobiltelefon,
dvs. din mobiltelefon kender ikke nummeret - så kan den heller ikke
fortælle dig det.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk:80/ - Få fjernet SIM-låsen fra din mobiltelefon!

Fra : Zoolook

Dato : 01-03-02 00:11

Hvad med alarmcentralen?
zoolook@post3.tele.dk

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 01-03-02 00:38

En gut der kalder sig "Zoolook" skrev:

>Hvad med alarmcentralen?

Ved almindelige opkald sendes nummeret ikke til modtageren.
Jeg ved faktisk ikke om det sker ved opkald til 112, men jeg vil da
håbe at ens nummer i dette tilfælde vises.

Det kan nu laves på den måde, at det er centralen der afgør om ens
nummer sendes med. Står man i registret over folk der har hemmeligt
nummer, ja, så sendes nummeret ikke til modtageren. Centralen kan så
vælge at være 'ligeglad', og sende nummeret med alligevel, hvis der
f.eks. ringes 112.

Om det foregår sådan ved jeg ikke - men ens hemmelige [*1] nummer
sendes IKKE med når man foretager almindelige opkald, derfor kan man
som Cindie påstår IKKE taste noget for at mobilen viser nummeret -
mobilen kender ganske enkelt ikke nummeret.

[1] Der findes forskellige former for hemmeligt nummer. Nogle står
ikke i telefonbogen, men vises alligevel når man ringer derfra osv.

Prøv evt. at høre i news:dk.teknik.telefoni - der er helt sikkert
nogle der ved hvordan det foregår.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk:80/ - Få fjernet SIM-låsen fra din mobiltelefon!

Fra : apollo14

Dato : 03-03-02 07:21

Lasse Hedegaard wrote in dk.teknik.telefoni.mobil.unlock at 01 mar 2002

> Ved almindelige opkald sendes nummeret ikke til modtageren.
> Jeg ved faktisk ikke om det sker ved opkald til 112, men jeg vil da
> håbe at ens nummer i dette tilfælde vises.

Se min lille historie i bunden, da jeg svare på oven/nedenstående på
engang.

> [...]
> som Cindie påstår IKKE taste noget for at mobilen viser nummeret -
> mobilen kender ganske enkelt ikke nummeret.

Et hemmeligt mobilnr, er simpelhen umuligt at få udleveret, det er kun
hvis man står med en dommerkendelse, man kan få det udleveret.

> [...]
> ikke i telefonbogen, men vises alligevel når man ringer derfra osv.
>
> Prøv evt. at høre i news:dk.teknik.telefoni - der er helt sikkert

En alarmcentral som 112, kan ikke se dit nr, selv om det er hemmeligt,
de kan så bede TDC om at give dem nr, hvis de har tidspunkt for opkald.
De kan se det hvis du taster *31*112 hvis man har hemmeligt nr. ellers
er de fortabte, men de kan selvfølgelig se nr. hvis der er er a-
nummervisning på det. Politiet kan heller ikke se dit nr, hvis det er
hemmeligt, det er desværre den lovgivning vi har herhjemme. Så alle med
hemmeligt nr, husk at taste 112 som *31*112, så har de en større chance
for at finde frem til dig, hvis det er alvorligt.

--
Kenneth Pedersen aka apollo14
Flower: 19262549 - apollo14dk@hotmail.com

Fra : Karen

Dato : 16-03-02 01:19

> [...]
> hemmeligt nr, husk at taste 112 som *31*112, så har de en større chance
> for at finde frem til dig, hvis det er alvorligt.

Må jeg spørge hvad det hjælper alarmcentral at have ens nr hvis man har
åndsnærværelse til at taste *31*112 når man er i nød, hvis man har hemmeligt
og udeladt nr? TDK kan jo heller ikke udlevere adr på folk, selv om den der
beder om adressen, rent faktisk har nummeret?

Karen

Fra : Abl

Dato : 16-03-02 09:42

Hej

Jeg mener helt bestemt at 112 kan se alle nummer de får et parameter på
telefonnummeret så de kan se alle nummer.

Allan