DSN-problemer/Macromedia Ultradev
Fra : Jimmy Snedker

Dato : 28-02-02 20:18

Jeg håber dette indlæg kan besvares i denne nyhedsgruppe!

Først ska' det siges at jeg er ingen asp-haj! Derfor begyndte jeg
for et par uger siden med MM UltraDev 4, det gik fint i starten,
jeg brugte nogle af programmets tutorial's vedr.asp, fik bla.
oprettet forb. til en access-database og trukket oplysninger ud!
Alt dette foregik via min Personal Web Server!

Nu har jeg så et webhotel hos enavn.dk (som er sat op til at køre
Asp og access), hvor jeg gerne vil køre database, problemet er,
at jeg kan ikke få skabt en DNS-connection...jeg får næsten altid
fejlmeldingen: An Unidentifed error har occurred ...når jeg
prøver at skabe kontakt via ultraDev. Jeg har prøvet diverse
tutorials og læst en masse manual..og jeg er ved at ha' mistet
modet og tålmodigheden.

Hvis der sidder nogle "ultraDev-eksperter" derude vil jeg meget
gerne høre hvordan man gør...gerne "step by step"!

Med venlig hilsen

Jimmy Snedker

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Tom Jensen

Dato : 28-02-02 21:00

"Jimmy Snedker"
> Først ska' det siges at jeg er ingen asp-haj!

Velkommen i klubben
> [...]
> prøver at skabe kontakt via ultraDev. Jeg har prøvet diverse
> tutorials og læst en masse manual..og jeg er ved at ha' mistet

Nu ved ikke lige om jeg svarer på di spørgsmål, men hvis du skal
lave en DNS forbindelse skal du jo have din ISP til at gøre en del
af jobbet. Jeg klarer mig med en DSN løs forbindelse sådan:

<znipp>
Dim Conn
Dim strKriterie, strQuery

strKriterie = server.MapPath("db/check.mdb")
Conn.Open "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};Dbq=" & strKriterie & ""
Set rst = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
strQuery = "SELECT * FROM tblcheck ;"
'response.write strQuery & "<br>"
set rst = Conn.Execute (strQuery)

..... en masse flim flam

rst.Close
Conn.Close
set rst = nothing
set conn = nothing

> Hvis der sidder nogle "ultraDev-eksperter" derude vil jeg meget
> gerne høre hvordan man gør...gerne "step by step"!

Hvis du derimod mener hvordan man igennem Ultra dev kan kigge
ned i basen og se feltnavne i tabeller uzw. Tjah jeg synes jeg har
læst at det kan lade sig gøre, men jeg har aldrig fået success med det.
Jeg har "The complete reference Dreamweaver UlttraDev 4" fra Osborne
forlaget. En sweske på 800+ sider.

Tom F: Jensen

Fra : Per Schulze

Dato : 28-02-02 22:44