Ny Harddisk.
Fra : Jesper Petersen

Dato : 28-02-02 19:25

Søges: opskrift på installation af ny harddisk....

Jeg en Red Hat 6.2 box som kører som server i mit hjemmenet, alt fungere som
det skal, men nu står jeg og har fået mig en ny harddisk (Læs: Extra
Harddisk) som jeg gerne vil proppe ind i min box, men hvordan sætter man en
ny ufomateret HD ind en vel fungerende linuxbox og får den formateret,
mountet m.v.

Jesper

Fra : Steen Suder

Dato : 28-02-02 20:39

Jesper Petersen wrote:

> [...]
> ny ufomateret HD ind en vel fungerende linuxbox og får den formateret,

Der er måske lidt hjælp at hente her:
<http://www.ibiblio.org/pub/Linux/docs/HOWTO/mini/other-formats/html_single/Hard-Disk-Upgrade.html>

Ellers:
(vi antager at disken er sekundær master, /dev/hdc)

fdisk /dev/hdc
mke2fs /dev/hdc1
mkdir /mnt/nydisk
mount /dev/hdc /mnt/nydisk

Indsæt evt. disken i /etc/fstab

--
Steen Suder "We reject kings, presidents and voting.
http://www.suder.dk/ We believe in rough consensus and running

Fra : Jesper Petersen

Dato : 01-03-02 04:54

"Steen Suder" <steen@suder.dk> skrev i en meddelelse

> (vi antager at disken er sekundær master, /dev/hdc)

> [...]

Det lyder jo nemt ;) tak for hjælpen....

Jesper out.